Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Scurtă poveste a taximetriei

Zoom Scurtă poveste a taximetriei

E uimitor cum poziționările legate de taximetrie vs. Uber, TaxiFy și ce-o să mai urmeze se duc în zona personală, în aria taximetriștilor și-a uberiștilor. Și se pune exact raportul pe care îl vedem între lucrători la stat și lucrătorii din privat. Taximetriștii sunt ”bugetarii” care se mai descurcă și ei, mai fac un preț, mai râgâie la volan, își mai pun manele la birou. Uberiștii sunt tinerii întreprinzători, sunt IT-iștii inventivi, sunt spiritele libere.

Nimic mai stupid, nimic mai irelevant pentru rădăcina răului.

Foarte mulți din cei care lucrează la Uber lucrează și la TaxiFy, și la fel de mulți au făcut înainte de asta taximetrie. Au plecat din taximetrie pentru că era ”planul” mare. Au plecat din taximetrie pentru că în taximetrie trebuie să stai 12 ore pe stradă ca să dai și ”planul”, și ca să rămâi și tu cu ceva. Ce înseamnă ”planul”? Simplu: planul a apărut în momentul în care Primăria Capitalei a dat mai mult de jumătate dintre licențe la firme. Așa s-a întâmplat că există firme cu sute de licențe și sute de firme cu zeci de licențe. Așadar avem licențe nu cu șofer, ci cu patron. Iar patronul a zeci sau sute de licențe le dă ”la plan”. Acești patroni de licențe nu vor cere niciodată mărirea tarifului atâta timp cât lor le vine ”planul” pe zi. Acești patroni nu vor face niciodată controale să vadă cât muncesc angajații. Acești patroni nu se interesează cu nimic de cărțile de muncă ale șoferilor: șoferii își plătesc contribuțiile.

Aici, în acest punct, s-a născut nedreptatea care mai târziu a condus, din rău în mai rău, spre o piață a taximetriei din ce în ce mai împuțită. Iar pentru a face bani în continuare din firme și din licențe, s-a deschis piața de licențe din Ilfov.

Aceasta e povestea pe care mai apoi, an de an, s-a depus murdăria din mașini, neamurile proaste și, fără discuție, multe accidente. Dar, na, așa e când muncești zi de zi câte 12 ore sau mai mult.

Ei bine, într-o mizerie ca aceasta, Uber pare o lumină. Și așa e, însă doar atâta timp cât se ocolesc multe reglementări și multe taxe.

Povestea nu se termină aici. Cei care au licențe au intrat foarte ușor acum pe piața Uber. Zeci de ”băieți” din taximetrie au băgat mașini la Uber. La Uber nu au nevoie de licență, au nevoie doar de niște mașini.

Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

bt
Editoriale
  • Ce ne facem noi, țiganii, dacă vin americanii 

    25 iunie 2019

    Dacă pe vremuri românii se dedulceau cu lucrurile refuzate la export, pentru care, în fața magazinelor, se dădeau adevărate lupte de stradă, iacătă am trăit să vedem și o situație […]

  • A fost sau n-a fost?

    25 iunie 2019

    Ca întotdeauna la alegeri, și pe 26 mai s-au furat voturi. Cîte? Niciodată nu vom ști. De fapt, niciodată n-am știut cîtă democrație se falsifică la urne. Numărul buletinelor falsificate […]

  • Nimic cu nimic / Primul nimic

    25 iunie 2019

    Ne aflăm, acum, la președintele cu numărul 5 din scurta istorie a republicii române. Primul președinte a fost Nicolae Ceaușescu, din 1974 până în 1989. Practic, pe vremea lui s-a […]

  • Limbă dulce, cur viclean, caracter de est-german

    18 iunie 2019

    De la „Ține, țațo, curu’ zvelt”, subversivul șlagăr pe care Maria Tănase l-a cîntat în timpul războiului la o petrecere dată de Manfred von Killinger, ambasadorului Germaniei la București, pînă […]

  • Riscul mersului pe Barna

    18 iunie 2019

    Sub coordonarea unuia dintre foștii căprari ai poliției politice a fost pus pe piață un sondaj în care Dacian Cioloș îl zdrobește pe Dan Barna în competiția internă pentru candidatura […]

bt