Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Acești transportatori care ne ucid, cu voia noastră și în cârdășie cu instituțiile statului român

Zoom Acești transportatori care ne ucid, cu voia noastră și în cârdășie cu instituțiile statului român

Îți dai seama când ai călcat pe coada unei mafii atunci când, după un text de-al tău, în care nici măcar n-ai scris ceva foarte grav, se urlă, se strigă, ești amenințat și ți se spune: las-o așa, nu mai săpa, că e periculos. Atunci știi, ca jurnalist, că mergi în direcția bună. Știam ce-i în lumea transportatorilor, pentru că am mai scris despre asta acum ceva timp. Mafia din domeniu s-a dezvoltat frumos. E puternică și controlează politicieni și instituții, chiar și oameni ai legii. O să ajungem și acolo.

Azi, să ne întoarcem puțin privirea spre ceea ce se întâmplă în România. Unde există și destui șoferi cu mai multă carte decât unii patroni/dispeceri.

Un raport de săptămâna trecută al Poliției Române scoate în evidență cifre frumoase: aproape 50% din șoferii opriți la control au primit o sancțiune. Pentru viteză, neacordare de prioritate, centură, telefon, pasageri mai mulți decât locuri, faruri sparte etc. Practic, în fiecare zi, o persoană pe care o cunoaștem își petrece ceva timp într-un cavou. Și e loterie dacă supraviețuiește sau nu.

Studiu de caz. 5 februarie 2016, centura de vest a Ploieștiului. Ora 5. Un autobuz plin cu navetiști (elevi și muncitori din comuna Mănești, Prahova) intră în plin într-o basculantă (aflată în proprietatea firmei Dyad Compact Grup SRL) ce mergea cu viteză redusă, fiind supraîncărcată, cu mult peste limita maximă admisă pe respectiva porțiune de drum. Rezultatul: cinci morți și 28 de răniți grav. Șoferul autobuzului (deținut de firma Darco Impex SRL) se pare că a adormit la volan, epuizat de un patron dement care îl punea să “arunce” diagramele pe geam și să conducă, eventual non-stop.

De aici, circul. Firma care deținea autobuzul mai avea încă vreo patru din același model, cu seriile de șasiu șterse, iar plăcuțele de înmatriculare și asigurarea RCA le “plimba” de la un șofer la altul. Crimă cu premeditare. Doar locul crimei și momentul nu se cunoșteau. Și să nu credeți că ăsta e un caz izolat. Nu, fraților, așa se lucrează.

Ați auzit de “licitațiile de traseu”

intrajudețean? Ei bine, dacă voi ați auzit, oamenii legii n-au făcut-o încă. Adică oamenii legii care-s de partea cetățenilor. Că există și oameni ai legii care-s de partea infractorilor. Oho, destui. Licitațiile astea sunt aranjate cu totul. Și lucrurile funcționează astfel: se câștigă o licitație, care e aranjată cu șpăgile de rigoare, pe baza unor documentații unde se găsesc mașini cu o uzură accentuată. Apoi, din banii făcuți cu permisiunea oamenilor legii, care sunt în cârdășie cu firmele astea de transport ce pun în pericol viața oamenilor, se cumpără mașini second-hand din Europa, identice cu cele licențiate. Li se modifică seriile de șasiu, sunt înmatriculate în țară și sunt înlocuite mașinile vechi cu unele ceva mai noi, pe același talon și cu aceeași asigurare. Se face treaba asta la nesfârșit. Iar acum, că a dispărut și taxa de primă înmatriculare, totul devine și mai ușor. Achizițiile de vehicule sunt făcute de cele mai multe ori pe sume derizorii în acte (maximum 25% din valoarea reală a mașinii). Asta din două motive: pentru că nu au cum să justifice banii respectivi, întrucât ei fac evaziune, deci nu-și declară veniturile, și doi, pentru că nu vor să introducă o nouă mașină în flotă cu valoarea reală, ci o aduc ca piese de schimb.

Dar ce oameni ai legii să se apuce

de această mafie, care duce până sus, în Parlament? Polițiști? Procurori? E greu, mă, să faci așa dosare! Fără denunțuri smulse de la tot felul de turnători, ducând muncă de anchetă adevărată? Sunteți nebuni? Asta înseamnă muncă, înseamnă gândire, înseamnă să pui cap la cap informații. Nu mai bine stăm în birou și facem dosare la ce pică sau la comandă? Mult mai bine.

Credeți că a verificat cineva, vreodată, cu atenție și cu intenție, tranzacțiile financiare ale companiilor de transport persoane? A făcut cineva o analiză a rutelor licitate, a nivelului mediu de călători estimat și contorizat, a tarifului aprobat și a încasarilor reale declarate de transportatori la organele fiscale? Credeți că le-a verificat cineva atent documentele prin care își plătesc șoferii cu salariul minim pe economie? Cam câtă șpagă trebuie să iei ca să treci cu vederea că acei șoferi lucrează doar pe salariul minim pe economie, 1.065 de lei?

De fapt, nu verifică nimeni nimic, pentru că în spatele multor firme de acest gen, fie că vorbim de transport de marfă sau de persoane, sunt implicați, prin diverși interpuși, oameni din politică, dar și din instituțiile care ar trebui să controleze activitatea transportatorilor: ISCTR, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier și altele.

Desigur, nu-i putem uita pe cetățeni. Nu ne putem uita pe noi, fraților. Că și noi contribuim, da, da, noi toți, la crimele de pe șosele, atunci când nu cerem bilet și bon fiscal. Uite, asta idee de campanie, susținută de transportatorii onești: nu te urca într-un microbuz fără să ceri bilet și bon fiscal. CNA-ule, te-ai putea băga și tu, cu un mesaj d-ăla de interes public.

Și-apoi, tu, ăla care te dai mare român, mare patriot, care ești indignat de nivelul corupției, de lipsa educației, care ești supărat că nu avem școli, spitale, drumuri: vezi că ești, prin atitudinea ta, complice la ciordeala acestor băieți! Vezi că din banii tăi negri sunt plătite șpăgile care duc apoi la nenorocirile de pe șosele. Mâine, un autobuz d-ăsta în care te-ai urcat fără să ceri bon fiscal îți poate omorî părinții, nevasta, copilul. O să vorbim și despre băieții aflați în spatele unor astfel de firme, ca să vedeți cam cum arată mafia asta, în toată splendoarea ei.

Domnul Negru, cel mai cunoscut angajator din România,

îl plătește în final și pe acel șofer, ca zilier, cu 60-70 de lei pe zi.

Amărâtul ăla de șofer de autobuz, care nu a aflat că a murit, dormea în timpul accidentului de anul trecut, de pe centura Ploieștiului. Problema e că în visul lui pe veșnicie a mai luat încă cinci oameni, Între ei, un elev de 17 ani. Cum s-a întâmplat asta? Simplu. Oamenii ăștia nu respectă legea. Nici ei, nici patronii lor. Astfel, epuizați, nerespectând orele de odihnă, adorm la volan și omoară alți oameni. Ce fac autoritățile? Au grijă să facă un control la sânge, cu presa după ei, după fiecare accident în care mor mai mulți oameni. Atât.

Săptămâna viitoare, vorbim despre polițele RCA false ale transportatorilor. Cum adică false? E, o să vedeți, nebunilor ce suntem, aveți răbdare.

Citeşte mai multe despre:

5 comentarii

  1. #1

    Excelent! Poate se trezesc idioții şi încep să facă pe bune controalele.

  2. #2

    Bace! Poate la Hollliwood si miami beach,LA e 50%, acilea e 1000% ! Ce-ti mai e si cu diaspora asta!

  3. #3

    Multumim, Dragos, ia-i în spāngi, mama lor de lacomi numai la smecherii le merge mintea. La āstia le bâzâie mintea de atâtea socoteli, pânā la scurtcircuit.

  4. #4

    Doar pe soseaua Colentina sa stai dimiineata, in Bucuresti, si te intrebi cat de mare poate fi MAFIA pentru a tolera asa ceva. E bun articolul, dar daca nu intra legea in ei, nimic nu se rezolva. Apropo, doar in Africa, pe bune, in Africa am mai intalnit genul acesta de „transportatori”.

  5. #5

    Ordonanta Guvernului nr. 27 din 2011 privind transporturile rutiere :
    ART. 40
    (1) Transportul rutier naţional contra cost de persoane prin servicii regulate se efectuează numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal şi cititor de carduri.
    (2) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie să îndeplinească toate condiţiile şi funcţiile prevăzute de legislaţia în vigoare şi vor fi utilizate la eliberarea de legitimaţii de călătorie.
    (3) Persoanele care, conform legii, beneficiază de facilităţi la transportul rutier naţional au obligaţia de a utiliza legitimaţie de transport de tip card atât la urcarea, cât şi la coborârea acestora în/din autovehicul.
    (4) Modul de utilizare, precum şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească aparatele de marcat electronice fiscale şi cititoarele de carduri vor fi reglementate prin norme metodologice, aprobate prin hotărâre a Guvernului.
    Nu cunosc să se fi adoptat până acum hotărârea de guvern respectivă, care reglementeaza normele metodologice pentru folosirea aparatului de marcat electronic fiscal (celebra casă de marcat) pentru evidențierea sumelor încasate din activitatea de transport persoane (pentru curse intre localități din același județ sau din județe diferite).
    Bineînțeles că transportatorii respectivi abia așteaptă momentul 0, nu ?! Normal că…Nu !!!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
Iubitori de arta