Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Anticrizul

Zoom Anticrizul

Din când în când suntem nevoiţi să ne amintim că suntem o mare putere navală la Marea Neagră. 3.000 de hidrobiciclete, 200 de banane, 1.400 de scutere, yacht-ul lui Dan Diaconescu, submarinul „Delfinul“ şi 8.945 de bărcuţe de hârtie îi fac să tremure pe toţi cei care au plajă, porturi şi nisipuri de aur la Marea Neagră. Dacă la asta adăugăm şi cele două fregate, „Regina Maria“ şi „Regele Ferdinand“, înţelegem mai bine de ce suntem priviţi cu respect chiar şi în lumea dură a piraţilor somalezi.

Problema, însă, este că nu prea putem să adăugăm cele două fregate la măreaţa noastră flotă. Pentru că, din 2003 încoace, de când a început epopeea fregatelor cumpărate de la britanici, fregatele „Regina Maria“ şi „Regele Ferdinand“ au stat mai mult în service. Mai întâi pentru a fi curăţate de rugină şi utilate cu ce au de obicei fregatele în pachetul standard, fără opţionale: pânze, cârmă, vâsle. Apoi, ne-am dat seama că de 116 milioane de lire sterline ne-ar trebui şi ceva armament, poate un motor-două, radare, sonare şi alte chestii pe care le-au văzut până şi marinarii români în filmele ruseşti sau americane.

A mai fost nevoie, din când în când, ca una dintre pirogile supraevaluate să iasă în larg. Ba veneau amicii din NATO şi n-aveau ce vas să trimită după ţigări, ba era blocadă în dreptul Libiei şi le trebuia o şalupă pe care să-şi regleze tirul… În fine, operaţiuni ample desfăşurate de aliaţii noştri, unde lipseau figuranţii. Nu se poate spune că totdeauna aceste manevre ne-au prins pregătiţi, da’ norocul nostru era că aveam două fregate identice. Se strica ceva la una, luam de la cealaltă sau, dacă era grav de tot, le schimbam numele pictat pe bot şi o trimiteam în teatrul de operaţiuni pe cea potrivită.

Acum, însă, e ceva mai greu, pentru că ditamai „Regele Ferdinand“ are probleme de mobilitate. Vârsta, deh. Aşa că România trebuie să plătească 4.144.488 de euro pentru o turbină Tyne RM 1C şi pentru repararea turbinelor Olympus de pe nava cu pricina. Bine că nu ne-am luat şi avioane americane, că sigur n-aveam bani de CASCO şi ar fi trebuit să plătim din buzunar toate zgârieturile făcute prin parcările de centre comerciale.

@padehillerin

 

 

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

tn
Editoriale
  • Cioclii

    4 august 2020

    Viziunea convalescentului privind în oglindă Fiți gata la harpoane că îngeru-i la copcă în țara cea vestită și rece de sub votcă cu turlele înfipte în nori pînă-n prăsea, momiți-l […]

  • N-a mai mers la pușcărie, hai, măcar, la Primărie!

    4 august 2020

    Așa cum bețivii adevărați își revin spre dimineață dacă simt pe gîtlej un nou pîrîiaș de vodcă, Traian Băsescu dă semne de dezmeticire. Lunga mahmureală politică nu i-a priit. Abstinența, […]

  • România din ce în ce mai puțin educată

    4 august 2020

    Klaus Iohannis este profesor. Nu și-a mai exercitat meseria din 1997, e drept, acela fiind anul în care a părăsit definitiv catedra pentru un post în administrație. Mai întâi inspector […]

  • Martirii carantinei

    28 iulie 2020

    Printr-o ironie a sorții, săptămîna trecută Marea Neagră și-a luat și ea rația de libertate, fiindcă din două sute de mii de samavolnici care s-au scăldat în lipsa de respect […]

  • Cel mai scump dulap din istorie

    28 iulie 2020

    „Am obținut pentru România o sumă impresionantă, 79,9 miliarde de euro“, a zis președintele Iohannis, și s-au găsit destui să se repeadă să-i pupe mîinile ca unui binefăcător. Banii ăștia, […]