Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Anticrizul

Zoom Anticrizul

Când ai ditamai pleata neagră, ce se-n­tinde, după caz, de la uşă pân’ la pat, îţi trebuie, neapărat, un manual de identitate vizuală care să explice doritorilor cum se piaptănă claia de păr, cum se spală, cum se unge cu smacuri şi cum se împleteşte în şuviţe. Dacă nu te găseşti în mijlocul crizei, s-ar putea să-ţi şi permiţi un astfel de manual, cum se întâmplă pe la case mari. 

Căci manuale de identitate vizuală au, de obicei, companiile de dimensiuni considerabile, care lucrează în mai multe ţări, cu mai multe agenţii de publicitate sau de PR, cu mulţi furnizori şi producători de materiale promoţionale care trebuie ţinuţi în frâu. Să luăm, de exemplu, o companie de talia Coca-Cola. Într-o ţară de dimensiunile României, Coca-Cola are cam 20-25 de exemplare din acest manual de identitate vizuală sau, cum îi zic ei, corporatiştii, manual de brand. Sunt nişte cărţi groscioare, cu multe pagini şi pline de exemple, în care se explică unde se pune sigla, pe ce fond, cum se expune sticla, ce dimensiuni să aibă frigiderul şi câte cuburi de gheaţă întră într-un pahar atunci când se fac poze. Dar Coca-Cola ajunge chiar şi în satele unde n-a ajuns electrificarea sau apa curentă, aşa că un astfel de manual are sens, pentru că americanul trebuie să-şi recunoască uşor băutura preferată, oriunde în lume. Primăria Bucureştiului, însă, nu e mare companie, nu trebuie să se expună peste tot în ţară şi nici rece ca gheaţa nu vrea să fie. Asta n-o împiedică, însă, să-şi achiziţioneze, prin cerere de ofertă, 1.000 de manuale de identitate vizuală şi un slogan, cu nu mai puţin de 100.000 de euro. Evident, fiind criză, se justifică plata a 100 de euro pentru tipărirea unui exemplar dintr-o cărţulie de 60-80 de pagini, din care să afle fiecare angajat al primăriei cu ce font se scrie pe un A4 „Ghişeu închis“, „Azi nu lucrăm cu publicul“, „Plicuri primim doar până în ora 12“ etc. E drept, cu 100.000 de euro nu mai faci autostradă suspendată în zilele noastre, dar nici să plăteşti de 20 de ori mai mult decât face pe kilometrul de tipăritură parcă nu e cazul.

@padehillerin

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
  • Toader s-a făcut băiat mare

    17 septembrie 2019

    Aidoma unui copil fugit de acasă și aciuit în Gara de Nord, Toader Paleologu a fost luat sub pulpană de un drojdier bătrîn și hîrșit în rele, dispus să-l învețe […]

  • Călăreții fără cap

    17 septembrie 2019

    Între pusta maghiară și stepa rusească, pe terenul cu obstacole moștenit de la strămoși, România aleargă, ca un cal deșelat de istorie, să prindă din urmă Occidentul. Singura ei certitudine, […]

  • Votul la fără taxe

    17 septembrie 2019

    79.997 de cetățeni români stabiliți în străinătate s-au înscris fie pentru a vota prin corespondență, fie pentru a solicita să voteze la o secție de votare mai aproape de casă. […]

  • Întoarcerea clasei muncitoare în paradisul capitalist

    10 septembrie 2019

    Dacă-n popor se zice că sula nu știe carte fiindcă la școală a stat tot timpul sub bancă și n-a văzut ce se scrie pe tablă, e clar că noua […]

  • Frăția lichelelor

    10 septembrie 2019

    Scaunul de la Cotroceni, scos la licitație în noiembrie, vine cu un pachet promoțional de putere neagră. Serviciile secrete sînt incluse, pot fi cumpărate practic pe nimic doar păstrîndu-li-se șefii […]