Deși mai e ceva vreme pînă la sărbători, angajații SC Etnis SRL din Iași sînt fericiți pentru că la ei a ajuns deja Moș Crăciun cu daruri multe. De fapt, ca să fim mai preciși, a sosit Moș CNADNR cu un ditamai contractul, pe un an de zile, în valoare de 249.000 de lei, respectiv 308.760 de lei cu tot cu TVA, pentru verificarea și revizia centralelor termice din unitățile subordonate Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.
O sumă pentru care, timp de un an, salariații firmei respective ar fi trebuit să muncească la revizii și verificări, la toate centralele termice din orașul Iași. Care nu sînt deloc puține. Așa, mulțumită lui Moș CNADNR, vor avea în grijă doar 58 de echipamente – e drept, împrăștiate cam în toate județele Moldovei, în sediile unităților subordonate DRDP Iași. Drept care nu putem decît să-i felicităm pe cei de la Etnis SRL pentru afacerea bună pe care au încheiat-o și să le urăm sărbători fericite.
Nu putem, din păcate, să facem același lucru și cu nababii de la CNADNR, mai ales că am făcut un calcul simplu de împărțire și am descoperit că verificarea și eventualele reparații accidentale pentru fiecare centrală, vreme de un an, îi costă în jur de 5.323,45 lei. Ceva mai puțin decît ar fi costat să le înlocuiască pe toate cu altele noi.
Chestie care ne face să ne întrebăm de ce plătim atîtea taxe de drum, accize majorate la carburanți, roviniete și alte timbre filatelice care, cică, ar merge la fondul din care se construiesc șosele și autostrăzi.
Cum mai e puțin pînă la finalul anului și prin cotloanele trezoreriei a mai rămas niscaiva mărunțiș necheltuit, responsabilii Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice s-au gîndit că ar mai putea achiziționa ceva util, de pe SEAP, pentru instituție. Și ce altceva poți cumpăra cu cîțiva bănuți în valoare de 81.011 lei (cu tot cu TVA) decît o mașinuță electrică?
O curiozitate care costă ceva mai puțin de 20.000 de euro, ca să-i facă și doamnei ministru Rovana Plumb o bucurie de Moș Crăciun. Să aibă și domnia sa, la dispoziție, o jucărie care se încarcă de la priză și cu care să se dea prin parcarea ministerului, atunci cînd se plictisește de limuzine și gipanuri. Sau dacă are chef și îi vine, să sară coarda cu cablul de alimentare.
Căci de ieșit pe teren cu ea este un pic mai greu, avînd în vedere că, dacă uită să-i facă alimentarea de cu seară, are toate șansele să rămînă în pană. Asta deoarece minunatele șosele ale patriei noastre nu sînt dotate nici măcar cu asfaltul regulamentar, darămite cu prize pentru alimentarea mașinuțelor electrice. Iar curent cu găleata sau cu pet-ul de doi litri n-am mai auzit pe nimeni, pînă acum, să se fi lăudat că a reușit să care.