Firma de asigurări Astra, controlată de către omul de afaceri Dan Grigore Adamescu, este una dintre cele care conduc detașat în topul firmelor care au iscat cele mai multe nemulțumiri ale clienților. Astfel, Astra Asigurări a reușit performanța ca doar până la sfârșitul lunii aprilie să stârnească nervii a peste 1.200 de clienți care au dat-o în gât la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (actualmente Autoritatea de Supraveghere Financiară) pentru probleme legate de RCA. Astra ocupă un onorant loc doi la capitolul plângeri, fiind devansată de Euroins, care conducea cu 1.244 de reclamații în aceeași perioadă.
Ei bine, faptul că Astra Asigurări stă prost și că Albin Biro, membru al conducerii ASF, a declarat presei că se ia în calcul eliminarea de pe piață a asiguratorilor care practică prețuri mici pentru RCA, dar nu plătesc daunele, n-a împiedicat firma lui Adamescu să încheie contracte pe bandă rulantă cu instituțiile statului. Ultima reușită este un contract în valoare de 798.720 de lei fără TVA, încheiat cu Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, reprezentând asigurări de tip RCA pentru autovehiculele și motocicletele din dotarea direcției. Ciudățenia este că oferta lui Adamescu reprezintă doar 36% din valoarea estimată a contractului (2.200.000 de lei fără TVA), ceea ce ar duce, automat, la respingerea ofertei. Totuși, când reușești să falimentezi, în general, cam tot ce-ți pică sub mână, nu te mai încurci cu respectarea unei banale legi a achizițiilor publice.
ASTRA ASIGURARI – societate de inselatorie-reinselatorie
Cazul ASTRA ASIGURARI este unul cat se poate de elocvent. De la centru s-a dat unda verde la o campanie agresiva de promovare, care are ca scop atragerea unui numar cat mai mare de clienti si cat mai naivi.
Mai mult, pentru a convinge si pe cei mai reticenti, se supraliciteaza cu promisiunea unei proceduri cat se poate de lejere de constatare a pagubelor. Se creaza o atmosfera de inducere in eroare foarte bine ticluita, acoperita de un document cat se poate de avantajos, sub forma politei de asigurare. Contractul in sine, este prezentat ca o anexa, ceva fara prea mare importanta, dar care in realitate vine sa submineze pas cu pas fiecare favoare fluturata in polita de asigurare.
ASTRA asigura cam orice risc poate aparea, dar daca intr-o casa de vacanta sa zicem, se sparge un racord de apa, iar proprietarul revine abia in weekendul viitor si gaseste totul umflat, prabusit, mucegait, atunci intervine partea nespusa a inselatoriei.
ASTRA te incurajeaza sa dai bani mai multi pentru a asigura o locuinta in care nu stai permanent, dar daca se intimpla ceva, despagubirea e refuzata pentru ca nu ai fost acolo sa raportezi.
Mai mult, unii au relatii bune cu vecinii si lasa in grija lor casele de vacanta. Asta nu ajuta prea mult deoarece daca te cheama un vecin si te duci val virtej si gasesti casa inundata, peretii cazuti, totul distrus si te apuci sa evacuezi apa, salti mobila, opresti aparatura, etc, vine ASTRA si zice ca daca nu erai acolo in momentul producerii evenimentului, ei nu au de unde sa stie cind s-a produs si pentru asta nu te despagubesc desi este evident ca refuzul este abuziv.
Oricat de bine citesti contractul, in momentul in care intervine un eveniment nedorit, iti dai seama cate prevederi sunt formulate cu talc, pentru a prosti clientii.
Poate ca e bine ca lumea sa stie aceste lucruri si sa se orienteze spre societatile care nu promit marea cu sarea.
Constientizarea riscului de inselatorie pe care il are o polita incheiata la ASTRA , ar putea fi argumentul cel mai important pentru descurajarea acestor abuzuri. Apoi, la fel de important este ca cei de la Comisia de Supraveghere sa-si faca treaba cu profesionalism, sa apere pagubitii si sa sanctioneze societatea.