Consiliul Județean Bacău, condus de pesedistul Valentin Ivancea, suferă de un fel de criză de identitate, asta în ciuda planului de a deveni un fel de epicentru al turismului din România. Practic, băieții ăștia, pe care PSD i-a pus în fruntea județului moldav, ar vrea să devină un fel de rivieră, precum porțiunea de la Mediterana, dintre Cannes și Spezia, în condițiile în care au calitățile unei riviere din acelea pe care trebuie să le sară caii, la curse. Or, în condițiile astea, era clar că-i nevoie de niște consultații. Numai că, în loc să aleagă un cabinet serios, Ivancea & Co au decis să cumpere niște servicii de „consultanță în dezvoltarea identității competitive și creșterea atractivității județului Bacău pentru investitori, noi rezidenți și vizitatori“. Pachet complet, ce mai, doar au și pus la bătaie 1.125.000 de lei plus TVA.
Și, chiar dacă nu știu ei cum să facă cu identitatea asta și cu atrasul spre județ, băieții știu bine de tot cum să cheltuiască banii, căci pentru atribuirea contractului ăstuia au pus o grămadă de condiții, de la preț – 60% – și pînă la experiența managerului X sau Y, ori, atenție, „Înțelegerea contextului și obiectivelor și rezultatelor așteptate ale proiectului“. Eta, na, da’ chiar așa, cine voia să cîștige contractul ăsta trebuia să înțeleagă obiectivele și rezultatele așteptate, ba chiar și contextul? O nebunie, nu alta. Normal, licitația organizată pe 25 mai a și fost cîștigată, de către cel mai bun ofertant, care a fost și singurul, GMP Community SRL. Adică, da, acel GMP, Felix Tătaru, băieții care, printre altele, au consultat politicieni și au coordonat campanii electorale. Că doar zice clar în cerințe că trebuie neapărat înțeles contextul. Or, contextul e că sîntem deja în an preelectoral, iar consultanța asta se va încheia fix înainte de alegeri. Cînd, normal, băieții din fruntea CJ Bacău își vor fi găsit identitatea aia absolut necesară pentru succesul administrativ.