Prin 2010, când Mircea Banias era ditamai senatorul pedelist, fratele acestuia, Sorin Emil Banias, director tehnic şi de achiziţii al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, atribuia construirea unui pod rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră firmei Apolodor Com Impex SRL din Bucureşti, al cărei principal obiect de activitate îl constituie demolările. Dar asta a contat mai puţin în câştigarea contractului de aproximativ 23 de milioane de euro, hotărâtor fiind faptul că Adriean Videanu a deschis mereu, câtă vreme a putut, uşile pe care Apolodor Com Impex voia să intre la vistieria publică.
Anii au trecut, banii au fost cheltuiţi, Videanu s-a retras în umbra partidului, Mircea Banias, trădat de alcătuitorii de dosare, s-a retras din PDL, dar CNAPM Constanţa a rămas cu o problemă: nu e pod. Cum problemele sunt făcute pentru a fi rezolvate cu celeritate, iară nu pentru a fi ignorate, s-a organizat pe fugă o negociere fără anunţ de participare, prin care Apolodor Com Impex a mai primit de la fratele lui Mircea Banias încă 87.931.984 de lei ca să termine podul, al cărui termen de finalizare, printre altele, s-a prelungit. Practic, dintr-un condei, valoarea lucrării s-a dublat, semn că Mircea Banias, proaspăt senator USL, a simţit nevoia să arate şi noilor colegi de partid că nu e cercetat penal de pomană.
Publicat în Cațavencii, nr. 50, 19-25 decembrie 2012
Pai astia de la USL sunt mai buni ca celilati? Daca se poate la umbra… de ce nu!
USL… nu s-a schimbat decat sigla… ca eticheta 😉