CFR Călători a decis că vitezele, care depășesc o bicicletă profesionistă, ori prețurile, care rivalizează cu cele de avion, și nici măcar condițiile vintage, ca în autobuzele anilor ’70, nu mai sînt suficiente pentru a-l atrage pe călătorul român. Prin urmare, s-a decis organizarea unei campanii publicitare prin care românul să fie momit în vagoane.
Așadar, CFR Călători organizează o licitație la care participă o singură firmă, SC Sothis Print SRL, firmă deținută de alte două firme: BT Production Group SRL și Kruge-Brent Printing House SRL. Fiind singura participantă, aceasta cîștigă și contractul cu o valoare nu prea clară. Căci – și aici e partea mai interesantă – valoarea contractului va putea varia între un minim de 34.652 de lei și 3.629.520 de lei plus TVA. Adicătelea, în funcție de cît de serioasă se va vrea reclama, prețul va putea crește între cele două valori. Iar în banii ăștia nu intră reclame radio ori TV, ci doar tipărirea unor pliante, care ar urma să fie împărțite prin trenuri. Or, în asemenea condiții, e pe undeva de înțeles suma asta atît de mare. Căci, la cît de mult durează o călătorie cu trenul, pliantele astea au să fie sub forma unor reviste, eventual cu mesaje înflăcărate, să aibă călătorul ce citi și cu ce se încălzi. Căci, pînă la urmă, banii, aproape un milion de dolari, sînt oricum o nimica toată față de gaura totală pe care CFR Călători o produce la buget.