Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Ciobanul Ghiță, personaj monden

Zoom Ciobanul Ghiță, personaj monden

M-a fascinat campania cu ciobanul Ghiță de la început. Mi s-a părut că băieții din spate au înțeles perfect cum trebuie să fie un om pentru a fi perceput ca simpatic de români. Trebuie să fie muncitor, obișnuit cu greul, fără pretenții, jovial și cu o atitudine optimistă despre viață. În același timp, trebuie să îți pară mai prost decît tine. Românul n-are cum să considere simpatic un om mai deștept decît el. Și să găsești un om care să pară mai prost decît românul de rînd e foarte greu, ținînd cont de faptul că vreo 60% din populație e semianalfabetă, după ultimele calcule. Așa că au luat un cioban cu opt clase. Ca masa de gherțoi cu zece clase să se simtă bine cu propria inteligență privindu-l.

Iar mesajul campaniei e simplu. Pînă și cel mai cioban dintre ciobani are tabletă cu Internet și, dacă n-ai, ești mai jos decît el. Trebuie să te duci să îți iei o tabletă chiar acum, meltene de oraș! Nu contează că ai un salariu de 9 milioane pe lună. Faci un credit, strîngi cureaua și în doi-trei ani o plătești, ce naiba, vrei să fii depășit de un cioban?

S-au umplut tabloidele cu știri despre Ghiță. Ce mănîncă. Ce măgar are. Ce nevastă are. Ce copil are. Unde vine să vîndă brînză și cu cît. La ce se gîndește cînd se sprijină în par și se uită în zare. Sînt mai multe știri cu el decît cu Oana Zăvoranu în ultimele luni. Asta demonstrează că orice om simplu, oricît de irelevant și banal e, dacă bagi destui bani în el va deveni vedetă. Tot ce îi lipsește vecinului tău e o campanie de PR de cîteva sute de mii de euro și oamenii vor fi interesați de ora lui preferată de dus gunoiul și dacă atunci cînd se scobește în nas începe cu stînga sau cu dreapta. O folcloristă anonimă i-a dedicat chiar o melodie și s-a suit pînă la stînă să filmeze un videoclip. Pînă acum erau trei moduri clasice de a deveni vedetă: ori faci ceva interesant, ori te cerți cu oameni la TV, ori o sugi la tuciurii în parcare la Fratelli. Acum mai e unul: bani în imagine și atît.

Și ați putea spune că toată bîzîiala asta din jurul lui Ghiță e în continuare campanie. Dar nu e așa. Omul s-a desprins de campanie. Numele lui a fost făcut marcă înregistrată și își deschide magazin. Are 465.000 de like-uri pe Facebook. El, ca om. Pe Băsescu îl plac jumătate. Revista noastră, o optime. Ce încerc să zic e că, dacă unul dintre partide s-ar lăsa de furat puțin, cîteva minute, să vadă ce se întîmplă în jur, și ar avea inspirația să-l coopteze, ciobanul Ghiță ar putea lejer deveni președinte în 2014. Și sigur n-ar fi o idee mai proastă decît Ponta sau Antonescu.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
Editoriale
bijuterii argint