Mânăstire-ntr-un picior, ghici ciupercă ce face Ministerul Sănătății Publice când sanitarii ies în stradă și cer alocarea unui buget mai mare pentru serviciile medicale? Păi, sub conducerea înțeleaptă a contabilului Eugen Nicolăescu, face ceea ce vrea. Scoate la licitație un contract de achiziții publice pentru publicitate și organizare de evenimente.
Caietul de sarcini prevede ca fericitul câștigător al licitației, care va fi, cu siguranță, nimeni altcineva decât cel care trebuie să fie, să publice 10 anunțuri într-un cotidian național, să realizeze 100 de bannere, câte 1.000 de broșuri, mape, flyere și afișe, 200 de autocolante și să inscripționeze câte 1.000 de pixuri, memory stick-uri, agende etc.
Toate pentru promovarea unui proiect finanțat din fonduri europene, care presupune „implementarea unui sistem integrat de management al activităților și documentelor din cadrul Ministerului Sănătății și instituțiile subordonate, în scopul îmbunătățirii eficacității organizaționale“. Ceea ce înseamnă, pe înțelesul celor ce-și plătesc în mod regulat contribuțiile la fondul de sănătate – nu râdeți –, reducerea birocrației.
Valoarea contractului de publicitate scos la licitație, ca să v-o spunem și p-asta, este de 350.200 de lei la care se adaugă TVA, ceea ce înseamnă, după ce rotunjim cu taxele aferente, undeva la 434.000 de lei. Un buget foarte consistent pentru un minister rupt în fund, cum ni-l prezintă ministrul Nicolăescu atunci când ne explică proiectul său de reformare a sistemului sanitar. Și atunci, văzând pe ce sunt cheltuite sumele pe care Guvernul le stoarce de la contribuabili pentru absolut orice, ne vine în minte o altă întrebare: oare n-ar fi mai corect față de cei ce plătesc dacă, în loc de contribuții pentru asigurări sociale de sănătate, s-ar numi contribuții pentru asigurări sociale de publicitate?