Ați auzit, desigur, că noile vagoane de metrou nu încap în tunel, fiind nevoie să se demoleze 10-15 cm din fiecare peron ca să poată circula cît de cît.
Vagoanele cu gabarit depășit sînt produse de CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles), o companie spaniolă care a primit contractul de la Anca Boagiu în iulie 2011. Cele 16 trenuri urmau să fie plătite de la bugetul de stat cu 110 milioane de euro, bani luați direct din salariile profesorilor și medicilor. La licitație au participat atunci și canadienii de la Bombardier, care au avut o ofertă tehnică mai bună și care au furnizat, din 2000 pînă în 2011, vagoanele pentru care Metrorex n-a trebuit să dărîme stații. CAF se lăuda cu o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de euro, în vreme ce Bombardier arăta încasări de zece ori mai mari. Dar CAF era o companie apropiată de popularii hispano-lusitani ai lui Barroso și PDL avea nevoie de sprijinul Comisiei Europene în contextul năpraznicelor politici de înfometare a bugetarilor. La un an după atribuirea contractului către CAF, Barroso lupta cu ghearele și cu dinții în apărarea unui cvorum falsificat, a unui recensămînt umflat și a unui președinte spulberat de popor la referendum. Mai mult, în octombrie 2012, Anca Boagiu era desemnată vicepreședintă a PPE la congresul desfășurat la București, pe ruinele fumegînde ale regimului Băsescu.
o vizualizare