Generalul Nicolae Ciucă, președinte al Senatului, fost prim-ministru, fost ministru al Apărării, fost șef al Statului Major al Armatei, președinte al Partidului Național Liberal, a beneficiat și mai beneficiază de o vastă campanie de promovare outdoor, pe panouri publicitare din întreaga țară.
Partidul Național Liberal a explicat că panourile cu moaca generalului, pe care scrie „Un ostaș în slujba țării“, fac parte din campania de promovare a unei cărți pe care a scris-o, o scrie sau urmează să o scrie soldățoiul. Carte care așa se și numește: Un ostaș în slujba țării.
Cartea încă nu a apărut, nu a fost tipărită, nu se cunosc prea multe detalii, ci doar că va fi lansată, cel mai probabil, în luna august. Editura unde va apărea cartea este RAO, o editură care nu a mai scos de multă vreme vreun bestseller care să-i umple visteria.
Nici editura, pe vremuri prosperă, în contextul actual luptându-se pentru supraviețuire, și nici moș Teacă nu au banii necesari pentru a susține uriașa campanie outdoor, pe care o putem evalua la câteva sute de mii de euro. Dar nici nu au nevoie, pentru că tot acest afișaj deșănțat a fost achitat de către PNL, din banii primiți ca subvenție de la statul român.
Or, aici avem o problemă. Banii dați de stat partidelor pot fi folosiți în multe feluri, dar nu pentru a achita cheltuieli personale ale membrilor lor. Banii ăia pot fi folosiți pentru propagandă/publicitate, pot fi folosiți pentru cheltuieli administrative, pot fi folosiți pentru deplasări, cazări, diverse achiziții, dar nu pot acoperi în mod direct cheltuieli personale, nici măcar ale șefilor celor mari ai partidului. Nici măcar cheltuielile personale ale generalului Ciucă.
Mircea Drăghici, fostul trezorier al PSD și autorul amendamentului care a dus finanțarea partidelor politice de la procent din buget la buget din PIB, a ajuns la închisoare pentru delapidare tocmai pentru că a folosit banii din subvențiile primite de partid în interes personal, achiziționând o casă și mașini, care, deși aparțineau partidului, erau în folosința lui exclusivă.
Cam aceeași este situația și cu promovarea cărții lui Nicu Ciucă. Editura RAO este una privată, care nu publică o broșură promoțională pentru PNL și nici un set de pliante electorale. RAO publică o carte pe care o semnează un cetățean privat. Pe coperta cărții nu apare nici sigla partidului și nici vreun alt însemn electoral. Cel puțin până acum nu se întâmplă așa ceva. Se poate găsi un subterfugiu pentru ca partidul să plătească pentru tipărirea cărții și chiar pentru scrierea ei, este la limita moralității și se poate mima o oarecare respectare a legalității.
Dar pentru campania de promovare „a cărții“ soldățelului nu poate exista nici o justificare. În acest moment, de banii din subvenția primită de PNL de la statul român beneficiază o editură și un autor absolut privați. Vorbim de sute de mii de euro investiți de către PNL în scopuri fără legătură cu activitatea partidului. Adică exact ce a făcut și Mircea Drăghici.
Autoritatea Electorală Permanentă este cea care ar trebui să controleze astfel de cheltuieli. Poate că le și controlează, dar la modul absolut superficial. Așa cum controlează și cheltuielile din campania electorală. Se întâmplă asta și pentru că legea este extrem de permisivă, lăsând atât de multe portițe, încât practic nu există nici o îngrădire reală pentru a se împiedica furtul acestor bani.
Cum el însuși a susținut că panourile care au năvălit peste țară fac parte din campania de promovare a cărții sale, singurul care poate scoate onorabil la lumină situația este generalul Ciucă. Cu onoarea de tip militar care-l caracterizează, domnul Ciucă, generalul, președintele, omul, poate băga mânuța aia bătătorită de pălăvrăgeală prin conturile personale, se poate împrumuta pe la prieteni și poate achita el, din fonduri proprii, toată campania de outdoor.
Bine, nu că ar păți ceva generăluțul, în caz de ceva. Dar trezorierul PNL ar putea să-nceapă deja să-și facă bagajele, pe modelul Drăghici.
3.421 de vizualizări
Acum o luna, m-am dus la mare si, de plictiseala am inceput sa numar ciucile de pe traseu. La un moment-dat, am pierdut numaratoarea. Oricum, mai aparea mereu cate o ciuca la cativa kilometri. Am zis ca ma mobilzez si o sa fiu mai serios la intoarcere si voi numara absolut toate ciucile de pe drum, fara sa mai scap vreuna. Dar, ghinion… s-a facut intuneric. A reusit cineva sa numare ciucile de la Bucuresti la Constanta, pe autostrada?
Pai, sa promovezi, prin publicitate un produs( carte) , intra sub incidenta unei legi.Si platesti impozite.
Sa iti faci campanie electorala, prin afise, panouri, intra sub incidenta altor legi.
Un panou din ala costa milioane..Amplasamentul, alte milioane
Avand in vedere ca ele sunt amplasate de la un capat, la altul al tarii (nu cunoastem daca sunt si in strainatate), Parchetul ar trebui sa le numere…sau ANAF…sau Autoritatea electorala…nu stim precis.Poate toate la un loc.
Mamaie !!!
Nu mai vorbi de milioane fiindcă se va supăra Țiriac. S-au schimbat banii în 2007; Cred că o mare jigodie a pus patru zerouri acum vreo 30 de ani. Avea un nume asociat cu vacile și boii. Acoliții săi se ocupau cu petrolul prin Clisura Dunării…
:)) Pe vremea mea, prin anii 2000, un banner electoral era vreo 6 milioane lei.Acu’ nu stiu cat mai e, daca ii tai zerourile :))
Ar trebui arestat pentru crime de război…da,pentru crime de război făcute în irak și afganistan!…sub comanda lui au murit oameni nevinovați, copii, bătrâni…si acum se erijează în apărătorul țării…Rușine criminalule…