Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Guica lui Preda și neootevismul

Zoom Guica lui Preda și neootevismul

Marin Preda îl cita cîndva pe tatăl său, Tudor Călărașu, care ar fi zis despre cineva: „E deștept, dar îl mănîncă prostia!”. Iar în Moromeții 2, bătrînul Moromete evaluează un alt personaj astfel: „Guica al doilea, mai prost!”. Guica fiind pentru Moromete etalonul prostiei din Siliștea-Gumești. De cînd au apărut blog-urile și „laicurile” s-a ivit și un fel de a merge împotriva curentului, de te ia o amețeală de la lingurea, ca în avion. Cu cît susții o cauză mai gogonată, cu atît îți cresc șansele de a căpăta mai multe “laicuri”. Sau, la posturile de televiziune, de a avea o audiență mai mare.

„Mama proștilor e tot timpul gravidă!”, constată bunul-simț anonim autohton, iar OTV-ul lui Dan Diaconescu tocmai pe asta s-a bizuit. Așa că noul ministru al Culturii, care și-a făcut mîna ca manager și ca om care ieșea pe sticlă al OTV-ului de Suceava, a încercat să dea o lovitură după metoda verificată a lui Dan Diaconescu. Doar că, să ne înțelegem, dacă nu ești și tu măcar nițel prost, nu numai cinic, n-ai acces la cotloanele abisale ale psihologiei prostului pe care vrei să-l cucerești. Așa că i-a propus unei anume cîntărețe, Irina Rimes, s-o facă ambasadoare a lui Brâncuși de ziua de naștere a sculptorului, fiindcă are cîntăreața mulți urmăritori pe YouTube și nu contează că habar n-are cine e „domnul sculptor” Asta se știe.

Că ideea fostului otevist i-a făcut pe mulți – și pe mine – să-i spună că a comis-o, asta nu l-a clintit din ideile sale. Mai mult, l-a susținut și premierul Orban. Plus alții, ăștia – comentatori cu blog-uri, care se minunează de ce au unii ceva împotrivă ca o cîntăreță din mainstream să facă pe ambasadoarea lui Brâncuși. Din cel mai simplu motiv din lume: impostura! Iar gîndirea că astfel tinerimea română va afla cine e Brâncuși e atinsă de virusul populist al aceleiași imposturi. Dacă această Irina Rimes ar fi dat cel mai mic semn că știe cu ce se mănîncă sculpturile lui, nu că le poartă în suflet – căci ăsta nu e un argument plauzibil! –, aș mai fi zis. Dar pe principiul urmăritorilor pe YouTube, ambasadori ai lui Brâncuși ar fi putut fi, cu mai mult spor, cîntăreții Florin Salam sau Adrian Copilul Minune. Ori răposatul Gică Petrescu.

Cît despre părerea blogărilor care susțin că astfel Brâncuși ar fi fost scos din nișa lui de sculptor ca să fie adus în mainstream, asta e o obrăznicie prostească. Brâncuși nu e Elodia, iar celebritatea Irinei Rimes, cîtă e, mai degrabă o ajută pe ea să mai capete cîțiva urmăritori, ca ambasadoare a lui Brâncuși, nu-l face pe Brâncuși mai cunoscut. Trebuie să te înrudești spiritual cu Guica din Moromeții ca să susții asemenea prostii.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale