Constituția României este destul de clară atunci când vine vorba despre existența în viața publică a partidelor extremiste. O spune la articolul 40, alineatul 2: „Partidele sau organizațiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militează împotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranității, a integrității sau a independenței României sunt neconstituționale“.
Dacă sunt neconstituționale, înseamnă că nu pot fi înscrise la tribunal și, pe cale de consecință, nu pot participa la alegeri, nu pot ajunge în Parlament, în Parlamentul European sau în administrația publică locală. Există suficiente filtre democratice în statul și societatea românești astfel încât un partid cu adevărat extremist să nu existe din punct de vedere legal. Evident, nici un partid extremist care vrea să ajungă în Parlament nu-și va trece în statut că vrea să gazeze evrei, că vrea să bage opozanții în lagăre de concentrare, să desființeze partidele politice, să încalce drepturile omului sau să dezmembreze țara. Dar avem servicii de informații, Poliție, parchete și instanțe care pot, unele, strânge și oferi dovezile despre planurile extremiste ale unui partid, în timp ce altele/alții pot scoate un astfel de partid în afara legii.
Câtă vreme, însă, nu există dovezi că un partid ar încălca legile țării și mai ales Constituția, este un demers profund antidemocratic să ceri interzicerea respectivului partid sau să te folosești de pârghiile puterii pentru a împiedica în vreun fel drepturile partidului cu pricina și pe cele ale membrilor săi. Un partid aflat la putere care folosește instrumentele guvernamentale și parlamentare pentru a împiedica un alt partid să obțină voturi devine el însuși un partid „care, prin scopurile ori prin activitatea lui, militează împotriva pluralismului politic [și] a principiilor statului de drept“.
Ei bine, recent a apărut în spațiul public mesajul unui partid (PNL) care spunea că rolul comasării alegerilor locale cu europarlamentarele este acela de a opri ascensiunea partidelor extremiste. Rareș Bogdan, care se consideră un mare gânditor și strateg politic, a exprimat-o puțin altfel, căci el își permite să inoveze pe lângă punctajul partidului, dar esența este aceeași: „Important este să fie reprezentativitate și să oprim extremismul“.
Este o recunoaștere clară a faptului că eventuala comasare a alegerilor are scopul de a împiedica AUR să obțină mai multe voturi. Ceea ce este neconstituțional și ilegal. Dacă azi facem astfel de manevre pentru „a opri extremismul“ deși AUR este un partid care funcționează legal, mâine se pot invoca alte motive. De exemplu, să facem modificări legislative și să schimbăm calendarul alegerilor astfel încât în Parlament să nu intre deloc sau să obțină puține mandate partidul care are cei mai mulți membri cu numele Popescu. Pentru că numele Popescu ar putea fi, în opinia unuia ca Rareș Bogdan, un pericol pentru România. Nu contează că e legal și constituțional să te cheme Popescu. Și AUR funcționează, repet, legal, până la proba contrarie.
Iar comasarea localelor cu europarlamentarele nu blochează doar AUR, ci și USR, PMP, Forța Dreptei și multe alte partide care nu au primari deloc sau au foarte puțini. Nu este ilegal să încerci tu să obții mai multe voturi sau să chemi lumea la vot (deși condamnarea lui Dragnea din dosarul referendumului spune altceva), dar este de-a dreptul penal să-i împiedici pe alții să voteze sau să obțină fix câte voturi pot.
Ultima variantă de comasare, apărută pe surse, vorbește nu doar despre comasarea europarlamentarelor cu localele, ci și despre liste comune la europarlamentare pentru PSD și PNL. Ceea ce este o prostie strategică cât casa. Pentru PSD, cel puțin, dar și pentru PNL, în măsură aproape egală. Dacă în acest moment PSD are aproximativ 30% din intenția de vot, iar PNL are aproximativ 15%, asta nu înseamnă că vor obține 45% din voturi în cazul unei liste comune la europarlamentare. Cel mai probabil ar obține maximum 40%. Candidând separat, PSD ar obține 12 mandate de europarlamentari, în timp ce, candidând alături de PNL, ar obține, fiind nevoiți să împartă locurile, maximum 8 mandate. PNL, în schimb, ar urca de la 6 mandate la 8, câștigând două din această combinație.
Combinație din care, este clar, doar PNL are de câștigat. Doar PNL și tandemul Ciucă-Bode. Fără comasare și fără liste comune, Ciucă și Bode obțin pentru PNL sub 20% și sunt zburați de la șefia partidului. Dacă dispar Bode și Ciucă, Ciolacu nu mai are cu cine face aranjamentul pentru susținerea lui drept candidat unic al PSD și PNL la prezidențiale.
Așadar, dacă vedeți că miercuri se parafează acordul pentru comasarea localelor cu europarlamentarele, iar PNL și PSD merg pe liste comune la europarlamentare, înseamnă că deja s-a votat în proporție de 99% și la prezidențialele din noiembrie, iar Marcel Ciolacu este mai mult ca sigur președintele României. Spre disperarea strategului Rareș Bogdan și a lui Robert Sighiartău. Ghinion.
„organizațiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militează împotriva […] suveranității, a integrității sau a independenței României sunt neconstituționale“
Cum de mai există UDMR?
Sa vedem
1.Catavencu= Simion
2.Farfuridi=Geoana
3.Branzovenescu=Ciuca
4.Trahanache= ghinion Johanis-l-am votat de 2 ori f…. adineaurea ma-sii .Dar n-am avut alta…
5.Dandanache=Isarescu?.S-a uitat recent in buletin…a vazut trilaterala,clubul de la Roma-daca depesile de la marele Licurici bat cum trebuie…tradare sa fie dar s-o stim si noi.
6.Ghita pristanda =procurorii
7.Tipatescu=Ciolacu
8.Zoia=habar n-am,Firea e gloaba,LCK mai sta o tura,Nutzi e la spa
„…numele Popescu ar putea fi, … un pericol pentru România.”
De la Alex. Lăpușneanu citire: ”De mă voi scula, pre mulți am să Popesc(u) și eu!”
Era o vorba(in practica, am vazut la teve, ca se aplica unor primari): Nu conteaza ce votezi, conteaza cine numara voturile”.
Speram ca STS sa aiba grija de voturile cetatenilor.
Sa nu iasa AUR-ul cu peste 50% daca numara STS-ul