Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Mai puține trenuri, mai multă pază la CFR Călători

Zoom Mai puține trenuri, mai multă pază la CFR Călători

CFR Călători e într-un fel de colaps și numai faptul că bugetul de stat e un sac fără fund face ca trenurile să circule încă. Cele care circulă, căci recent au fost anulate o întreagă serie de rute, peste 70 de trenuri, astfel că cele rămase funcționează în sistem ciorchine. Oficial, suspendarea trenurilor e decisă cumva de către CFR SA, pe baza faptului că CFR Călători înregistrează un purcoi de datorii, undeva la peste 100 de milioane. Discutăm, desigur, despre firme deținute de același stat care a permis transformarea sistemului feroviar într-o gaură neagră bazată pe o infrastructură la care se tot lucrează de ani și ani, că cel mai probabil vor zbura trenurile prin lumea civilizată înainte să circule la noi în mod corespunzător. Or, dacă CFR Călători nu mai poate opera anumite trenuri pentru că nu-i dă voie CFR SA, asta nu înseamnă că nu poate să cheltuiască în continuare. Spre exemplu, pe 20 octombrie a fost semnat un contract de servicii de pază pentru Revizia de Vagoane Basarab, cu obiectiv, bunuri și valori incluse, în valoare de 1.137.924 de lei, contract valabil timp de 12 luni. Banii vor ajunge la Dragostal Titan Guard SRL, companie din Ialomița obișnuită să lucreze cu CFR-ul și, dacă e să ne luăm după presa locală, obișnuită să nu-și prea plătească la timp angajații. Pe de altă parte, compania este deținută de un fost lider PSD, Dragoș Cătălin Slănicescu, lucru care nu are absolut nici o legătură cu profesionalismul companiei, cum nu are nici cu faptul că Slănicescu a mai avut câteva firme de pază, care au mers parcă pe drumul CFR, spre faliment.

Probabil că, având tot mai multe garnituri de tren ținute prin depouri, e nevoie de servicii de pază mai mult ca oricând. Iar pentru astea, iată, există bani.

13.040 de vizualizări

5 comentarii

  1. #1

    Lasa ca CFR-ul mai plateste si firmelor private locomotive incgiriate cu ora de lucru,dar care stau in preajma garilor cu motorul pornit,doar sa iasa ca timp de functionare 😉 si o zi intreaga se pot observa aceste lucruri chiar langa gara Brasov,in vazul lumii. Nu e zi sa nu gasesti o locomotiva diesel cu motor pornit, ore in sir,chiar si o zi intreaga a stat,sa nu mai zicem de normele de protectie a mediului,ca ce fum fac piesele astea de muzeu… sa nu zicem ca la cat consuma una dinasta..o zi intreaga de mers in gol..cine plateste motorina aia? CFR-ul? Sau CFR le plateste alt purcoi firmelor abonate la stat

  2. #2

    Ce atâtea autostrăzi ia nu mai deranjați mediul înconjurător, de exemplu pe Valea Oltului V ați apucat voi să forati în munte, opriți vă așa ceva nu se admite.
    Dacă Dumnezeu a pus muntele acolo l a pus cu un scop….

  3. #3

    Astăzi 30 oct.2025, in gara de nord in jurul orei 9:30, existau două case de bilete deschise. La fiecare casa era coada de peste 50 de persoane, timpul de așteptare fiind de peste 30 de minute. Odată ajuns la ghișeul casei mi s-a spus că nu mai sunt bilete cu loc, ci doar in picioare.
    Cam așa merg lucrurile la CFR Călători!

  4. #5

    Cum se face că toții cei care sunt la pază sau făcut elevi și ei nu plătesc bilete și nu se duc la școală dar au carnete de elev la vârsta de 40,50,60 de ani.Sunt înscriși la liceele din Roșiori de Vede și ei se duc la pază la București gratuit.CFR nu pierde bani?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

erbasu
Iubitori de arta
Big Fish
Istorii Corecte Politic
Carne de pui La Provincia