Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Nichita de mărgăritar lipsea Iașiului

Zoom Nichita de mărgăritar lipsea Iașiului

Municipiul Iași are o problemă. S-ar putea ca el să nu știe, dar problema există, în mod cert, iar primarul Gheorghe Nichita vrea să o rezolve așa cum se rezolvă problemele, chiar dacă nu ești conștient de existența lor: cu fonduri europene.

Astfel, în zilele astea când câinii umblă cu fonduri europene în coadă, Primăria municipiului Iași a anunțat, în sfârșit, câștigătorul unui proiect cu o valoare estimată de 71.742.940,94 lei, fără TVA. Proiectul a fost scos la licitație în 28 ianuarie 2013, iar ofertele au fost deschise pe 26 aprilie 2013. Din aprilie și până azi s-o fi contestat, s-o fi judecat, cert e că abia acum, după patru luni, luci vederii noastre câștigătorul licitației, cel care, de altfel, a și depus singura ofertă admisibilă, din trei: UTI Grup SA, care a câștigat proiectul cerând doar 69.614.309 lei, fără TVA.

Ei bine, în ce constă proiectul de 16 milioane de euro (fără TVA) adjudecat de firma maiorului Tiberiu Urdăreanu? Păi, este vorba despre lucrările aferente “sistemului integrat de management al traficului în municipiul Iași”.

Știți traficul din Iași? Ieșenii l-ar numi infernal, deși este doar o caricatură lentă a infernului din București, la ore de vârf. Doar că în Iași nu există cu adevărat ore de vârf, iar în tot județul numărul mașinilor este de aproape zece ori mai mic decât în București. De ce tot compar Iașiul cu Bucureștiul? Pentru că, în anii 2008-2009, firma Swarco, în colaborare cu aceeași omniprezentă UTI, a implementat un sistem similar în București, numai că ceva mai amplu și mai complex. Astfel, 140 de intersecții au fost dotate cu echipamente ce funcționează în mod adaptiv, cu camere de filmat în circuit închis (CCTV), și s-a implementat și un sistem de prioritizare a transportului în comun, la nivelul anului 2009 fiind vorba despre 300 de autobuze integrate în sistem care aveau prioritate în intersecții.

La Iași lucrările sunt absolut similare, numai că este vorba despre 90 de intersecții, nu 140, iar transportul în comun nu face parte din proiect. Diferența? Sistemul din București a costat 13.015.466,43 lei, fără TVA, iar sistemul de la Iași, de două ori mai mic și mai pricăjit, va costa de cinci ori mai mult. Dar poate că și primarul USL Nichita are de cinci ori mai multe guri de hrănit decât primarul – să-i zicem independent – Oprescu.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
  • Cristela – viitoarea doamnă a Țării Românești

    21 ianuarie 2025

    Pentru că din blana lupului mort puricii sar să-și caute o altă gazdă, echipa de zgomote din jurul lui Georgescu ar putea sări din mers în căruța cu coviltir aurit […]

  • Curve n-avem, dar vă place organizarea?

    20 ianuarie 2025

    N-avem candidați la președinție, dar organizăm cu rîvnă alegerile. Avem data, noul orar de desfășurare, noile reguli. Avem o tentativă de limitare a libertății de exprimare și un pic de […]

  • Georgescu și Cleopatra

    14 ianuarie 2025

    Cine s-ar fi așteptat ca regina Cleopatra, sfidînd adevărul istoric, să se mărite pînă la urmă cu ăl mai fudul dintre micii scribălăi ai Imperiului? Invitat la un dulce colocviu […]

  • Georgescu vs Trump

    13 ianuarie 2025

    E nevoie de multă prostie ca să scoți masele din sărite, mai ales că, în general, poporul preferă să nu-și înțeleagă interesele și are tendința să zacă învelit în frustrare, […]

  • Poker sentimental

    7 ianuarie 2025

    Hiena nesătulă a ținerii de minte a început să scurme din nou prin amintiri, de am ajuns ca hoții netrebnici, de morminte, să duc în cîrcă sacul defunctelor iubiri. Țigănci […]

Iubitori de arta