Părea începutul unei apocalipse. De la 15 august, nu mai puteai să parchezi gratis în centrul orașului. Sub nici o formă: nici pe marginea străzii, nici pe trotuar, nici sub trotuar. Ilegal ar fi fost și înainte să înghesui cinci mașini pe un colț de intersecție, dar de data asta nu se mai făcea nici o excepție. Chiar se aplica legea. Ba chiar se anunța din timp că o să se aplice legea, ca nu cumva să aibă surprize bucureștenii că legea chiar se aplică. După ce zeci de ani nu s-a ridicat nici o mașină, poate părea o nedreptate să se ridice dintr-odată, chiar dacă se face în baza unei legi despre care știu toți.
Multă vreme s-a vorbit despre cum trotuarele din centru vor fi iar libere, despre cum n-o să se mai parcheze aiurea, cum lumea o să se gândească de două ori înainte să vină cu mașina în oraș. Părea începutul unei noi ere.
În cele din urmă, a venit și ziua de 15 august. O vreme, străzile au fost o idee mai libere, dar era cumva normal, ne găseam în mijlocul vacanței. Dar timpul a trecut, câțiva temerari au încercat să parcheze iar pe trotuar, au văzut că se poate și iar ne-am trezit cu centrul orașului plin cu mașini lăsate la întâmplare. Diferența e că acum există mai multe locuri de parcare marcate, pentru care poți să plătești, dacă e.
Lucrurile nu pot ține așa la nesfârșit. Odată și-odată trebuie să se-ntâmple ceva cu traficul din centrul Bucureștiului. O taxă mai mare de acces, o interdicție mai serioasă de a parca aiurea. Pe de altă parte, la marginea orașului au apărut cartiere din care pur și simplu nu poți ajunge unde ai treabă decât cu mașina. Blocuri înghesuite, străzi înguste, ca niște nesfârșite alei de acces, fâșii de asfalt pe care soarele nu le vede niciodată. Autobuzele pur și simplu n-au loc să intre acolo. Ai nevoie de o mașină măcar ca să ajungi la cea mai apropiată stație de autobuz.
Aproape că sunt curios cum o să se termine totul. Cel mai probabil, lucrurile se vor mai așeza când vor descoperi ăștia teleportarea. Dar poate nici atunci.