CFR toacă banii cu o viteză mai mare decît a trenurilor ce rulează pe liniile învechite de pe la noi, ar asta nu-i de mult vreo noutate. Doar în ultimele săptămîni, CFR a cheltuit un purcoi de bani pe fel și fel de chestii. Peste 4,4 milioane au mers pe un studiu de fezabilitate, alți peste 30 de milioane pentru lucrări de modernizare a liniilor în zona Timișoara – Arad, care au inclus și o importantă felie de servicii de consultanță, alți peste 40 de milioane au mers pe studii de fezabilitate pentru niște viitoare modernizări ale liniilor în zonele Iași – Frontieră, Pașcani – Dărmănești sau Ploiești – Focșani. Alți 40 de milioane au mers pe alt studiu de fezabilitate și PT pentru zona Roșiori – Craiova, în timp ce vreo 20 de milioane vor costa studiul de fezabilitate și PT-ul pentru zona Focșani – Roman. Și astea sînt doar cîteva exemple, din nici ultimele două săptămîni, că de-ar fi să le enumerăm pe toate, ne-am întinde cu textul ăsta mai mult decît durează un drum Arad – Constanța.
Ei bine, pe lîngă toate cheltuielile asta cu viitoarele modernizări, care vor avea sau nu loc cîndva, se întîmplă uneori că băieții de la CFR își mai fac și cîte o dambla, cîte o mică poftă. Și nici nu e vorba de șefi, că ei își fac damblaua în fiecare zi de salariu, cînd încasează prime și sporuri. Se întîmplă uneori ca firma asta de stat să le facă și angajaților de rînd cîte o mică bucurie, cum s-a întîmplat pe 25 ianuarie, cînd au cumpărat niște „articole pentru acoperit capul“, vreo 300 la număr, cam la 100 de lei bucata, achiziție făcută de la Trans Bălan Moroșan SRL, o firmuliță obișnuită să vîndă instituțiilor publice. Ar fi putut fi vorba de niște căști de protecție, dar au fost, de fapt, căciuli din blană naturală, care vor intra în dotarea angajaților de la Regionala București. Ceea ce e foarte bine, măcar angajații să fie în pas cu moda, dacă la viteza trenurilor și condiții nu putem ține pasul cu prezentul.