Cătălin Drulă, interimarul de la conducerea USR, și-a anunțat candidatura la șefia partidului, decizând singur-singurel că este „persoana potrivită“.
Fiind vorba despre alegeri în cadrul unei organizații private, cum este un partid (chiar dacă există și finanțare de la stat implicată aici), este fix problema membrilor acelei organizații să-și aleagă ce șefi vrea dânsa, organizația. De-abia dacă domnul Drulă ar dori, pe viitor, să candideze și la funcții importante din statul român ar putea interveni și părerea celor care nu sunt membri de partid.
Or, probabil, domnul Drulă își va dori să fie locomotivul USR la viitoarele alegeri, alimentându-se regenerabil, cu hidrogen, și trăgând după el ditamai garnitura care nu se sfiește să amenințe cu deraierea la fiecare curbă mai ușoară.
De aia, și numai de aia, trebuie să ne uităm în trecutul recent și să ne amintim care sunt viziunile și prioritățile domnului Drulă.
Când a venit la Ministerul Transporturilor, Cătălin Drulă a avut curajul să spună stop unei investiții de 700 de milioane de euro în metroul până la Aeroportul Otopeni. Erau 700 de milioane care trebuiau împrumutați, că nu se regăseau în buget, iar eficiența liniei respective era mai mult decât îndoielnică. Chiar dacă prin Aeroportul Otopeni au trecut, în 2021, șapte milioane de pasageri, asta nu înseamnă că toți aceștia ar folosi metroul ca să ajungă la aeroport sau ca să plece de acolo. Metroul din București înregistra, în 2019 (pre-pandemie), 179 de milioane de călătorii plătite și tot avea nevoie de subvenții masive pentru a funcționa, așa că șapte milioane de călătorii plătite înspre și dinspre aeroport n-ar însemna cine știe ce venituri.
După ce a fost atât de curajos încât să respingă o investiție prea costisitoare, făcută din împrumuturi, Cătălin „Persoana Potrivită“ Drulă s-a gândit, împreună cu bunul său amic Cristi Ghinea, că ar merita, totuși, să împrumute 3,7 miliarde pentru a-și satisface electoratul. Și cum electoratul domnilor Drulă și Ghinea are două idei fixe – autostrăzi și metrou la Cluj –, acești bani împrumutați din PNRR se vor duce în construcția de autostrăzi (3,095 miliarde de euro), a metroului de la Cluj (300 de milioane) și în extinderea metroului din București (300 de milioane), dar nu spre aeroport. Nu există nici în acest caz studii de eficiență economică a investițiilor respective, cum nu existau nici în cazul metroului spre Otopeni, dar eficiența electorală ar fi maximă, dacă lucrările s-ar și finaliza.
Nu ne putem dori, așadar, decât ca „Persoana Potrivită“ să câștige alegerile în partid și să rămână în țară, muncind din greu până în 2056, alături de Ghinea, ca să plătească, doar ei doi dacă se poate, împrumuturile pe care și le-au dorit.
Sunt tot mai sigur că ”Galeria lu Rapid n-a fost membră de partid”, așa ca părinții șefilor USR, că dacă erau, aveau și nemții trenuri mai civilizate.
„…electoratul domnilor Drulă și Ghinea are două idei fixe – autostrăzi și metrou la Cluj .”.
Ei fiind niste idealisti prin definitie ( vezi: uniti, salvam, Romania(?!), la acest stadiu au ramas/vor ramane. In 9 luni, de ministeriat, autopropusul a inaugurat 0 ( adica zero) km. de autostrada din cei cca. 400 km. in executie. Iar in PNRR, cei doi pretini au bagat realizarea – cap-coada, a nu mai putin de 434 de km. de a.s in 5 ani( 2022-2026), adica nu mai putin de 87 km./an?! Asta, in conditiile in care in ultimii 18 ani de cand ne-am hotarat sa construim a.s, media este de sub 50 km/an.
Slava Domnului, o sa avem bani nefolositi de returnat la mamicutza UE ( daca , nu cumva, acesta a fost si obiectivul urmarit, in coniventa cu dansa)