Mă gândesc cum i-ai explica reclamele unui extraterestru: Băi, uite cum stă treaba, există o luptă pentru atenția oamenilor, ca să le bagi în minte brand-uri și nevoi pe care nu le au. Niște reclame țipă la tine ca să-ți atragă atenția și, cu cât sunt mai enervante, cu atât își ating scopul mai bine. Pentru că lucrurile care te enervează îți rămân în minte și te fac să te gândești la cât de mult te enervează. Iar apoi oamenii vorbesc între ei despre câte o reclamă: „Vărule, ai văzut reclama aia la Ursus? Oribilă. Ce zici, mai luăm un rând? Încă două Ursus, vă rog!“. Și-așa se face că nu mai poți să te plângi de o reclamă care te-a enervat pentru că-n felul ăsta o ajuți să-și atingă scopul. Că doar de-aia te-a enervat în primă instanță.
Iar extraterestrul căruia i-ai explica asta s-ar uita mirat la tine, pentru că avea impresia că te-a sedat bine înainte să te aducă la bordul navei-mamă.
Evit, așadar, să comentez reclame. E clar că, dacă o reclamă e ciudată sau stridentă, cineva a vrut din start să te șocheze în felul ăla neplăcut, pentru că lucrurile șocante sunt și memorabile. Cine a făcut melodia aia din reclama de la Jumbo n-a sperat să scoată un șlagăr care să miște sufletele a milioane de români. N-a mizat pe ideea că refrenul ăla o să devină imnul unei generații. Nu, a vrut din start ca melodia să fie enervantă și să-ți intre în creier ca un burghiu pe care nu-l poți opri.
Și totuși, uneori îmi vine greu să mă abțin. Uneori trebuie, pur și simplu, să comentez o reclamă care mi-a atras atenție. N-am încotro. Am văzut recent o reclamă pentru un abonament la serviciile de telefonie Digi, unde se spune că acel abonament e cea mai stabilă monedă. Cumva, ideea trebuia să fie că abonamentul rămâne ieftin, deși toate se scumpesc. Doar că o monedă care e stabilă atunci când inflația e mare ar trebui, dimpotrivă, să-și păstreze valoarea, chiar dacă alți bani se devalorizează. Cu alte cuvinte, ar trebui să se scumpească. Pentru că acea monedă își păstrează puterea de cumpărare, în ciuda inflației. Dacă moneda e afectată de inflație, abonamentul ar trebui să coste mai mulți euro decât înainte, ca să aibă aceeași valoare în bunuri (aceeași putere de cumpărare, dacă e să acceptăm logica reclamei cum că Digi e cea mai stabilă monedă). Dar nu cred că asta a vrut să transmită reclama, și anume că abonamentele Digi se scumpesc.
Cand vad o reclama tampita, solutia e simpla: nu mai cumpar, cel putin o perioada, produsul. Fac pe dracu-n patru si ma descurc doar ca sa nu le dau bani pentru asta.
Sa vezi cand or incepe si la noi brandurile sa-si schimbe in iunie pozele in culorile CURcubeului si sa caute sa-si faca clientii CURiosi sa le incerce si cumpere produsele.
Mai este si categoria reclamelor gresite, imposibile fizic, ca noua reclama la VW cu cei 2 frati: cheia-telecomanda e in buzunar, mainile in aer si usile se deschid
:-))) pai chiar exista deja, informeaza-te si apoi comenteaza