Adevărul e că lipsea un nou minister în care fondurile să fie cheltuite pompos și inutil. De aia ne-am și bucurat așa de tare când a fost înființat Ministerul Fondurilor Europene, care, deși nu prea are activitate pe exercițiul ăsta de atragere de fonduri, își dă osteneala să-și justifice lipsa de activitate și banii încasați de la buget. Astfel, pentru a promova Fondurile Structurale și de Coeziune 2007-2013 în România, ministerul domnului Teodorovici a organizat o licitație, cerând producerea de materiale informative personalizate. Ce înțelegeți dumneavoastră, ca cititori mai inteligenți decât ai lor, din cuvintele “materiale informative”? Noi înțelegem broșuri (minimum), ziare, publicații, reviste, cărticele, filmulețe etc. Ce înțeleg oamenii lui Teodorovici din “materiale informative”?
Păi, așa: 500 de seturi pix și creion, 250 de seturi pix și stilou, 750 de umbrele de buzunar, 750 de șepci, 250 de rucsacuri pentru laptop, 250 de mape de piele, căni, tricouri, agende și așa mai departe. În mod normal, astea se numesc materiale promoționale, dar materialele promoționale sunt ieftine, iar Ministerul Fondurilor Europene n-ar putea justifica acordarea unui contract de 288.500 de lei doar pentru prostioarele alea. Mai ales că licitația a fost câștigată de o firmă care nu este de specialitate, ci se ocupă cu consultanța pentru fonduri europene, deci funcționează pe post de băieți deștepți în smântânirea banilor europeni.