Să zicem că e luni seară, așa, cam pe cînd se îngînă 8 cu 9, și ai chef să pleci înspre casă. Deschizi aplicația, dai destinația, evaluarea îți spune vesel „12-14 lei”, dai comanda, ajunge mașina, ajungi și tu acasă, primești mail: „Felicitări, cursa te-a costat 27 de lei. Îți mulțumim că ai folosit Taxify!”. Poftim?
Cum exact s-a dublat costul în timpul cursei?
Ar fi nedrept să spui despre Taxify că sînt niște țepari ordinari, descendenți direcți ai celor mai jegoși taximetriști din Gara de Nord. Dar nici să plătești dublu pentru o cursă nu prea rupe gardul corectitudinii, așa că privești factura primită pe mail. Cifrele sînt simple, clare și nemiloase: estimării inițiale i s-au adăugat brusc 12,85 lei. Pentru că surge. Sau, în românește, pentru că a explodat cererea și prețul a crescut corespunzător.
Dar unde era, mă, surge-ul asta atunci cînd ai dat comanda și ai acceptat un preț mult mai mic? Nu vă grăbiți să oferiți direcții anatomice. Poate e doar o greșeală. Bine, ar fi a doua greșeală de genul asta, întîmplată fix în aceeași zi săptămînii, aproximativ la aceeași oră. Deci nu e greșeală. E o coincidență.
Hai să credem în coincidențe care lasă întotdeauna paguba pe umerii clientului
În definitiv, Taxify, asemeni lui Uber, a venit în România promițînd altceva: mașini curate, șoferi amabili, nu țigăneală la preț, nu ciorănie la facturare, în general nu genul de chestii care alimentează ura împotrivă taximetriștilor ca un kerosen de bună calitate. Și profesionalism. Mult profesionalism din ăla bun, de corporație. Hai să vă explic cum e cu profesionalismul Taxify din aproape în aproape, să n-aveți un șoc.
Poveste românească despre Taxify
Un cetățean cu nume englez a trimis o sesizare prin intermediul aplicației. Evident, în engleză. Și a primit răspuns: „Salut, tipule cu nume englez și care ne-ai scris în engleză, uite răspunsul nostru în română!”. Pardon? Băi, voi sînteți proști? Nu, serios, sînteți proști? Să cerem lămuriri. S-ar putea să sune ridicol, dar dialogul de mai jos e real și păstrat în arhiva de mail:
„Ana-Maria de la Taxify, de unde știai tu să-mi răspunzi în română deși eu ți-am scris în engleză?”
„Se răspunde în limba română pasagerilor de origine română, în caz contrar, se poate răspunde și în limba engleză”, răspunde în locul ei Natalia de la Taxify.
Și de unde știe Taxify care este originea cetățeanului? Se uită la datele de facturare? Are întregul support acces nelimitat la datele asociate cardului?
„Comunicarea s-a continuat în limba română deoarece ai răspuns în limba română. Nu există o procedură exactă în acest sens.”
Ilogic, dar măcar neliniștitor. Băi, pe bune, ați răspuns în română unei sesizări în engleză trimise de un cetățean cu nume englez și acum o scăldați penibil. Natalia, fii bărbată și coerentă: de ce face Taxify prostii din astea?
„Dat fiind că ai scris la secțiunea de suport din România, inițial se răspunde în română dat fiind că mulți utilizatori nu știu dacă se oferă suport în română sau în engleză. De aceea inițial se răspunde în română, limba maternă și locală, și ulterior, dacă este cazul, se continuă în limba maternă a pasagerilor.”
Sînt sigur că toți americanii veniți în Thailanda pentru masaj apreciază cînd support-ul local le răspunde în cing-ciong. Iar englezii veniți să se facă pulbere în Spania abia așteaptă să primească lămuriri în limba unui romancier sud-american.
Natalia, scumpo, utilizatorii au în interfață o singură secțiune de suport. Nu aleg ei România, America sau Botswana. Deși, la ce suport oferă România, încep să cred că și-ar dori asta.
Dacă tot am stabilit că Taxify sînt profi, să facem reclamație
Și să așteptăm cu telefonul în mînă să vină răspunsul. Băieții sînt rapizi, nu e panică. De exemplu – și e doar un exemplu, nu neapărat ce s-a întîmplat săptămîna trecută –, reclamația de luni seară a primit răspuns vineri. Și ce răspuns!
Dar vom reveni asupra lui. Momentan e încă luni seară și utilizatorii curioși din fire testează aplicația. Să vadă: e surge sau nu?
Nu este. Adică aplicația nu spune nimic în sensul ăsta. Dar un drum de 14 lei a devenit acum 27. Nu, e 32. Dar cum se poate minunea? Să fie Bucureștiul sufocat de traficul de luni seară, care moare de singurătate ca Lonely George? A început să varieze lungimea kilometrului și ăsta e motivul pentru care avem costuri finale diferite cu același preț pe kilometru?
N-ar trebui să afișeze aplicația un indicator clar: „Achtung, achtung, îi surgi, sari prețurili în tavan, îi pizdeț, uăi!”?
Luni bune, utilizatorul era avertizat cu un text pe fond albastru închis, ușor de văzut de orice chior. Acum probabil au început lunile proaste, pentru că avertismentul poate apărea pe un gri spălăcit, bun să scape de vigilența lui Ochilă așa cum fata Împăratului Roș n-ar reuși niciodată.
Asta, din nou, dacă avertismentul totuși apare și nu trece direct în modul „taximetrist Gara de Nord”: 30 de lei e bine, boss, pentru drumul de 14?
Spuneam mai devreme că e o coincidență
Tot lunea și tot cam în perioada aia a serii, un drum identic a fost altoit cu un surge de 5 lei. Și tot sesizare. Iar dialogul a fost similar. „Ne pare rău, băi, clientule, am verificat și la noi se vede că era surge.” Dar aplicația n-a afișat! A adăugat doar extra-cost, hoțește! „La noi se vede surge!” Ăsta era răspunsul lor zid, fii liber să dai cu capul.
Pînă cînd: „Băi, am capturi de ecran din care se vede clar că aplicația voastră minte cu nerușinare! Taxify + ANPC = Sex feroce”.
Și, coincidență, s-a schimbat tonul. La ambele sesizări: „Ne pare rău, uite niște bani înapoi. Am verificat și se pare că folosești o versiune mai veche a aplicației”. Scriu aceste rînduri luni și aplicația îmi arată că răspunsul Taxify a venit acum trei zile. Noua versiune a aplicației a fost lansată acum trei zile. Din nou, coincidență.
Jeguri.
Ăsta înseamnă când încurajați ilegalii, și mă rog ce scrii în reclamație! Ca ai folosit un serviciu ilegal în mod repetat și ai luat teapa😀 După părerea mea trebuie sa primești și tu o amenda pt. incurajarea, coplicitatea la infracțiunea fy.rebu.
În seara asta am tot citit fel de fel de comentarii cu privire la taxify și „uger” și ma distrează enorm romanismul cu care judecam situația transportului de persoane. Ca taximetrist vechi de peste 20 de ani pot sa îmi dau cu părerea pertinenta zic eu în raport cu ceea ce se întâmplă pe acest teren la ora actuala (octombrie 2018) . Ca sa ma laud mai întâi va pot spune ca am un rating de 4.8 la clever pentru cine știe ce inseamna și care nu se datorează neapărat unei mașini impecabile ci mai degrabă unei atitudini și educație bune. Pot sa va spun ca tipul de activitate numit ridesharing este și va fi în cădere libera pentru următoarele motive. Pretențiile clienților sunt mult peste ceea ce poate oferi piața la momentul actual și nici nu se prevede o îmbunătățire în viitorul apropiat pentru ca nu avem un tarif corespunzător și nici puterea de cumpărare a unor servicii de calitate . Am colegi taximetriști care lucrează în prezent pentru uber tarife și clever delivery și care în mod normal nu sunt mulțumiți de beneficiile obținute și mai mult chiar unii s-au întors la taxi din diferite motive. Cei care au mignat către acest tip de activitate și pe care ii cunosc sunt dintre cei slabi calitativ la capitolul taximetrie și de aceea nu pot ridica nivelul dincolo din aceasta cauza. În viitorul apropiat se vor acutiza aceste probleme din cauza personalului lipsa și a nivelului de educație precar în care se dezvolta tara noastră. O mare parte din vina aparține și guvernului care gestionează dezastruos acest tip de activitate dar și clienților care nu sunt foarte departe de nivelul prestatorilor și nici unii nici alții nu iși cunosc drepturile dar nici obligațiile. Personal sper ca aceasta activitate sa fie reglementată în sensul de a oferi drepturi și obligații pertinente și egale pentru fiecare parte . Cei care vin de afară cu oferte de gen nu vin ca sa îmbunătățească ceva ci doar ca sa exploateze o nișă existenta la un moment dat. De aceea au dispărut atâtea fabrici și a scăzut nivelul de trai în mod constant. Ma și mir ca românii noștri nu vad acest lucru la atâția ani de la revoluție. Nemulțumiți vor fi întotdeauna indiferent de activitate și tara în care se desfășoară aceasta. În concluzie fiecare sa caute pe cât posibil sa ridice nivelul celuilalt și atunci toți vom câștiga din asta. Cam lung comentariu dar cei care vor înțelege ceva bine altfel ne vom zbate în continuare în probleme și rezolvarea va fi din ce în ce mai departe
Va salut, cu toate ca nu ar trebui dar asa din bun simț!
Atunci când cumperi un serviciul ilegal pe teritoriul acestei tari bănuiesc ca nu ai pretentia sa aibă și garanție nu! În concluzie toată lumea care trebuie sa ajungă într-un punct sau altul cauta un mijloc de transport cât mai ieftin, care pana la un punct nu mai este sustenabil financiar! Revenind la faptul ca cei ca voi care aveți o înclinare asa corporatista sa ii spunem, credeți ca la uber și taxify găsiți numai profesioniști,masini nu mai vechi de 4,5 ani, apa, bomboane, curețenie etc, nu uitați ca noi ăștia de facem meseria acesta de mai bine de 15 ani în cazul meu nu pot oferi o altă mașina de mai noua de 3 ani, autohtona bineînțeles pt ca voi cei care doriți lux la tarife de dumping cotizați la ilegali, ceea ce vi se potrivește și voua pentru că îi încurajați plătind acolo.
În alta ordine de idei ce sa credeti ca mizeria pe care o găsiți la mine în taxi în eventualitatea în care nu sunteți primul client, o faceți tot voi acei clienți care doresc sa fie farmacie, care dacă li se atrage atenția sar ca arși ca ei plătesc! Și cu asta am terminat… Sunt sigur ca nu știți nici măcar unde se face o reclamație pentru diferite neconcordante apărute în timpul cursei cu un taxi, asupra taxării extra asa din gura cu spuneți! Probabil ca va doriți ca noi taximetriștii sa ne facem o politie a noastră și sa sanctionam eventualii pretari! As mai avea de scris dar nu vreau sa para asa ca un roman! Nu știți multe și nici nu vreți sa va informați!
Stau si ma minunez…inca,de cateva minute,cum un om ca tine,om de presa si formator de opinie are tupeul sa se planga de serviciile unei companii care ofera servicii de transport persoane fara a avea un temei legal.
Marea mea parere de rau este ca tot voi,astia care bociti pe facebook si scrieti articole online care se vor a fi „doxe” , incurajati acest tip de aplicatii „zmechere” care va fura ca in codru.
Am si un motiv de bucurie si am sa il exprim printr-un vers celebru :
„CE BINE-MI PARE CA AI LUAT TEAPA ” !!!!!!
nu stiu cum am ajuns in baza de date a acestei companii.
Nici nu stiam ca exista si cu ce se ocupa pana cand am primit email ca trebuie sa le dau banii pe cursa efectuata. ca ar trebui sa merg la banca si sa dau drumu la plata.
cum scap de aceste „spamuri” din partea celor de la tacsifai?