V-ați uitat la Oscarurile de anul ăsta și ați rămas în continuare nesatisfăcuți? Vă e dor de filmele românești de altădată? Iată cum puteți transforma orice film actual într-o capodoperă de dinainte de ’89.
1) La La Land (Buftea Land) – Mioara e vînzătoare la Alimentara și vrea să ajungă actriță la Buftea. Sebastian vrea să ajungă un acordeonist celebru. Se întîlnesc la coadă la portocale și descoperă că au o pasiune comună pentru filmele lui Sergiu Nicolaescu. În timp ce văd Mihai Viteazul se îndrăgostesc nebunește și încep să trăiască în concubinaj. Într-o zi însă, Sebastian primește o ofertă să cînte la triolă într-un grup de depeșari. Nefericit că nu-și poate urma cariera de acordeonist, relația lui cu Mioara începe să scîrțîie și fiecare o ia pe drumul lui, nu înainte ca Sebastian să i-o prezinte pe Mioara lui Sergiu Nicolaescu, care o face pe Mioara atît de faimoasă încît își cumpără un ARO.
2) Manchester by the Sea (Mencestăr pe Siret) – Lică lucrează pe șantierul din Galați, unde e un muncitor vrednic și iscusit, dar îi cam place să tragă la măsea. Supărat că lumea îi zice că e bețiv, Lică pleacă să fie bețiv la Brăila, dar între timp află că frate-su a murit și i l-a lăsat în grijă pe Petrică, băiatul lui mic și inocent, care pune însă la îndoială doctrina comunistă. Ca să-l salveze pe Petrică, Lică se lasă de băutură și începe să clădească un bărbat destoinic din el, în final ei plecînd împreună cu Ismail, Gherasim și Haralamb să-l găsească pe Pierre Vaillant.
3) Moonlight (Mooncește, Chirică!) – E un film despre povestea în trei acte a lui Chirică. În primul act, Chirică e un băiat mic și plăpînd a cărui mamă a devenit dependentă de bunuri de consum capitaliste. Din cauza asta, Chirică e mereu bătut, pe bună dreptate, de colegii săi pionieri și e luat sub aripa lui protectoare de un bărbat care face bișniță cu blugi și cafea. În al doilea act, Chirică e bătut de prietenul lui cel mai bun, Ionică, pentru că a gîndit gînduri nefirești. În al treilea act, Chirică e om mare și a ajuns și el bișnițar cu mărfuri capitaliste. Se întîlnește întîmplător cu Ionică, acum cu familie și copii, și realizează că și-a ratat viața pentru că, în loc să se dedice muncii și partidului, a rămas un pierde-vară fără nici un căpătîi.