► Băieții de la Transelectrica, societatea aia de stat care se ocupă de distribuția de curent electric, au decis că în 2014 e musai să-și ia niște mașini de teren. Că nu mai puteau, dom’le, să țină pasul cu curentul electric în mașinile învechite.
Prin urmare, înainte de Moș Crăciun, s-a organizat o licitație sumară, cu un singur participant, iar suma de 815.507 RON plus TVA are să ia calea celor de la Service Auto Serus SRL din București, că doar ei aveau gipane cum își dorea inima de transelectrician. Ce-i drept, cei de la Transelectrica nu s-au băgat la te miri ce scumpeturi, dat fiind că de banii ăștia urmează să primească 14 mașini. În plus, ce să vezi, probabil că ei nici nu-și doreau mașinile alea, dar există un ordin, nr. 1239 din 2013, al MMSC, prin care trebuie stimulată reînnoirea parcului auto național. Adică au mai apelat și la Programul “Rabla”, în sensul în care mașinile vechi au fost date, alături de sacul cu bani, contra gipanelor noi. Acum, se ridică doar o întrebare: băieții ăștia de la Serus din Timișoara sînt niște dealer-i de Renault, Dacia și Nissan. Or, la banii ăștia, respectiv aproximativ 12.000 de euroi, plus tichetele “Rabla”, de ce nu au mers direct la un furnizor?
► O știți pe aia cu “nu haina-l face pe om”? Eh, normal că nu haina-l face. Dar pădurarul nu e un om simplu. El trebuie să aibă o prestanță, o noblețe chiar. Deci se impune o haină nouă, mai ales că nu se cade să pășești în noul an cu hainele vechi și murdare de la atîta defrișat. Așa că, la ceas de seară și sfîrșit de an, fix pe data de 30 decembrie, Romsilva organiza o licitație la care s-au prezintat două firme, ambele pe același bilet de participare. Maleo SRL din Buzău, care e un fel de furnizor oficial al Romsilva, și SC Bradul Alb din Timișoara, ceva mai nouă în furnizarea de haine. Ei bine, pentru o nimica toată de 170.000 RON plus TVA, firmele astea urmează să furnizeze celor de la Romsilva fix 204 scurte de iarnă și 104 scurte de primăvară-toamnă. Că numai mîine nu-i poimîine și vine toamna. Or, fără să cerem ajutorul Robertei Anastase, de aici reiese că fiecare haină costă peste 500 de lei. Plus TVA. Păcat că cei de la Adidas nu fac geci de pădurar, că la banii ăștia se scoteau oamenii și cu țoale de firmă.
nicio vizualizare
Marius, un comentariu mai just si mai la obiect nu se putea. Cu atatea achizitii aberante, uneori te ia valul si vezi lucruri suspecte si acolo unde nu sunt. Mai multa documentare nu a ucis pe nimeni, totusi.
1.Transelectrica nu e ditribuitor de electricitate ci e „caraus” de electroni.
2. Dacia nu vinde direct, ci numai prin distribuitori.
3. La licitatii trebuie indeplinite niste conditii dar mai ales formalitati. Dacia nu avea niciun interes sa cheltuie resurse ca sa le indeplineasca, atat timp cat marja de profit e fix aia calculata si planificata.