Mulți dintre noi credem că litoralul Mării Negre și Delta Dunării sunt moștenirile noastre de la daci. Și că, deși ungurii ar putea, în visele urâte, să ne ia Ardealul și Untoldul, niciodată nu ne vor lua Mamaia și Nervesea. Eu spun să vă mai gândiți.
Acum 140 de ani Dobrogea s-a alipit României. România, la vremea aia, era alcătuită doar din Moldova și Țara Românească, anterior unite cu aproximativ 20 de ani mai devreme. Nu e vreo șmecherie. UDMR are panouri prin care ne explică faptul că ungurii s-au stabilizat în spațiul balatono-hunic acum 1.000 de ani. Cumva, se cam pișă pe centenarul vostru/nostru.
Eu, unul, sunt român, dar sunt, în mai mare măsură, dobrogean. Nu întrebați de ce. Cum nu-i întrebați pe toți botoșănenii din Timișoara de ce sunt bănățeni. Suntem, nene, pur și simplu!
Ei, bine, pe 14 noiembrie e ziua lu’ Dobrogea. A fost sărbătorită corespunzător și anul acesta. Au fost spectacole corespunzătoare și gale pe măsură. A fost frumos, aproape că aș jura…
De fapt, de ziua Dobrogei, ar trebui să ne strângem toți dobrogenii, să ne îmbrăcăm în veste galben-fosforescente și să…
Nu avem de sărbătorit nimic. Dar nimic.
Suntem prima “provincie” care s-a alăturat României, cu patru decenii mai devreme de centenar. Și suntem, încă, cei mai proștii României Mari.
Bine, eu glumesc, fiindcă nu sunt născut în Dobrogea. Sunt născut în București, ceea ce mulți dintre voi nu sunteți atunci când îi acuzați pe alții de provincialism.
Dar sunt, totuși, un patriot dobrogean. Aici sunt copiii mei, socrii mei, soția mea și, secundar, istoria familiei mele. Deci, sunt dobrogean.
Voiam, de fapt, să scriu despre faptul că Dobrogea există.
Și, mai important, Dobrogea, ca regiune, ar putea să vă fie furată de ruși. Serios. Pentru petrol și gaze. Iar voi, românii verzi, nu veți putea face nimic. Pentru că tancurile voastre nu vor avea pe unde să ne atace. Pe noi, dobrogenii.
Pentru că, PLM, aveți doar două poduri pe unde să vă aduceți tancurile ca să ne pedepsiți. Pe la Fetești sau pe la Giurgeni. Dar nu s-a pus problema să aduceți tancuri, nu?
Ei, bine, noi, totuși, dobrogenii, ne punem problema asta: de ce penele noastre de papagali plătim ca să putem să intrăm în România?
Există un băiet, îmi scapă numele, dar sigur e ceva cu sabin și cu transilvania. Litere mici. Ăla, ceva cu sabin etc, vrea ca Transilvania să se rupă de România care nu-i place lui.
Coa’, nu se poate! Ăia care urăsc Dobrogea fără motiv chiar nu aveau nevoie și de un clujean 😛
Stimate PAH, nici eu nu pot intelege taxa de pod in 2018. Mi-aduc aminte de talharul de edil din Giurgiu care colecta o taxa ridicola pt privilegiul de a ocoli pe centura muncipiului respectiv. O intelegeam ca masura tranzitorie de a mai strange un ban pe vremea lui CDR voda, cand se planuise si un bir pe scaun, daca nu ma insel. Dar acum? Din varii motive, MT (CNAIR y compris) nu poate cheltui cati bani are si la sfarsit de an da inapoi multi. Nu cred ca intra in incapacitate de plata daca se renunta la aceste 2 taxe. Iar despre poduri, la cat suntem de…, multi considera si acum viitorul pod Braila-Tulcea o investitie care ar mai fi trebuit sa astepte, eventual sa se mai construiasca unul spre bulgari, tot in beneficiul lor, ca si Calafat-Vidin, dar de asta data pe banii nostri. Strange people…