Îmi amintesc când, acasă la mama fiind, venea fatidica perioadă a anului când începea o operațiune denumită „curățenie generală”. Era ceva relativ asemănător cu dotarea armatelor pentru un război de mare amploare. Se punea femeia pe cumpărat toate soluțiile de pe lume și erau singurele momente în care mergeam la supermarket și mie nu îmi lua nimic dulce. Și dacă acum vă gândiți „Şi care e problema mea? Ce treabă am eu cu dramele astea?”, vă invit ca data viitoare când auziți la metrou „Atenție, se închid ușile!” să vă gândiți că vocea aceea reprezintă, de fapt, o entitate disperată după curățenie și produse de curățat. Disperată în cantitatăți industriale, așa cum cele mai recente contracte ale Metrorex o arată.
Periodic, pe oamenii de la Metrorex îi apucă, așa, o greață față de tot ce e în jurul lor. De toată mizeria asta în care se scaldă poporul. Și, ca la un semn, se aliază într-un proiect și își afundă mâinile în buget ca să se curețe de tot ce-i rău. Cea mai recentă scamatorie de acest gen va ușura buzunarele Metrorex de aproximativ 2,8 milioane de lei fără TVA. Atât este dispusă instituția să plătească pentru materiale igienico-sanitare pentru următorii doi ani, cât va ține contractul.
Și nu e ca și cum lista de cumpărături n-ar fi una relevantă. Metrorex vrea hârtie igienică, detergenți, pastă de curățat mâinile, proasoape, țesături și pânzeturi și… perii de unghii. Ce e sigur e că investiția e sigură, dacă avem în vedere experiența pe care Metrorex o are în domeniul curățeniei. După ce a reziliat contractul cu Romprest, Metrorex s-a gândit că nimeni nu știe să facă mai bine curățenie decât cineva care știe să și pună mâncarea pe masă. Astfel, un contract de nu mai puțin de 9 milioane de euro a ajuns la o firmă de catering, Libro Events. Așa că data viitoare când mergeți la metrou să faceți bine să vă descălțați și să aveți poftă de mâncare. Se anunță belșug la prima stație.