Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Air Bolojan zboară din gard în gard

Zoom Air Bolojan zboară din gard în gard

Pe vremea când era primar al municipiului Oradea, Ilie Bolojan tuna și fulgera împotriva proprietarului și administratorului Aeroportului Oradea, respectiv împotriva Consiliului Județean Bihor, pe care-l acuza de incompetență. Pentru că pe aeroportul cu pricina nu prea zburau alte avioane decât cele ale TAROM, care făceau legătura cu Bucureștiul, și câteva curse externe sporadice ale unor operatori low-cost.

După ce Ilie Bolojan a devenit el însuși președinte al CJ Bihor, lucrurile s-au îmbunătățit atât de tare, încât după o perioadă în care Bolojan a pompat la limita legalității subvenții în low-cost-uri, acestea s-au retras aproape de tot de pe aeroportul din Oradea. A mai rămas doar TAROM-ul și, din când în când, câte un charter pentru destinații turistice de prin Egipt. Nici măcar subvenția mascată în reclamă de un milion de euro, pentru Ryan Air, n-a funcționat. Era atât de gogonată și de ilegală, încât nici măcar intangibilul Bolojan n-a putut forța lucrurile într-atât.

Enervat de insensibilitatea companiilor aeriene, care nu sunt interesate decât de profit și nu acceptă să zboare cu avioanele goale doar de dragul marelui lider bihorean, Ilie Bolojan a ieșit în public alături de primarul actual al Oradiei, Florin Birta, și au anunțat împreună înființarea companiei aeriene Air Oradea, având drept acționari Consiliul Local al Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor.

La înființare, cele 1.000 de acțiuni Air Oradea s-au împărțit după cum urmează: 60% la CL al municipiului, reprezentând 600 de acțiuni în valoare de 15.000 de lei fiecare, respectiv 9.000.000 de lei, și 40% la CJ Bihor, reprezentând 400 de acțiuni, în valoare totală de 6.000.000 de lei.

Ei bine, zilele astea, Bolojan și Birta s-au gândit să revigoreze Air Oradea, care din 2021 și până astăzi n-a reușit să ridice în aer nici măcar un avion de hârtie. Și pentru că lucrurile trebuiau aduse la zi, atât CJ-ul, cât și CL al municipiului Oradea și-au ales noi reprezentanți în Consiliul de Administrație și i-au mandatat să spună „Da“.

În același timp, în Consiliul Local al Municipiului Oradea s-a aprobat și actualizarea Actului Constitutiv al Air Oradea SA.

Conform actualizării, a rezultat următorul text: „Capitalul social subscris al Societății Air Oradea SA este de 10.000.000 (zece milioane) lei, divizat în 1.000 (o mie) acțiuni cu o valoare nominală de 10.000 (zece mii) lei fiecare“. Observăm, de aici, că valoarea nominală a unei acțiuni a scăzut la 10.000 de lei de la 15.000 de lei, iar valoarea capitalului social a scăzut de la 15 milioane la 10 milioane de lei. Dar să vedem cum se împart acțiunile acum: „Municipiul Oradea […] deține 5.100 (cinci mii o sută mii) acțiuni, numerotate de la 1 la 6.000 inclusiv, cu o valoare nominală de 6.000.000 (cinci milioane o sută mii) lei, integral aport în numerar reprezentând 60% din capitalul social“, iar „Județul Bihor […] 4.000 (patru mii nouă sute) acțiuni numerotate de la 6.001 la 10.000 inclusiv cu o valoare nominală totală de 4.000.000 (patru milioane nouă sute mii) lei, aport în numerar reprezentând 40% din capitalul social”.

Ei bine, nu se știe cum, în județul Bihor și în municipiul Oradea se întâmplă minuni. 1.000 de acțiuni pot fi împărțite câte 5.100 la Cl și 4.000 la CJ. Rezultatul împărțirii în cifre este de 9.100 și înseamnă 60% + 40%, adică 100% din 1.000. Tot în Oradea, 5.100 de acțiuni cu valoarea nominală de 10.000 de lei fiecare pot însemna 6.000.000 de lei, în loc de 51.000.000 de lei, iar 4.000 de acțiuni cu valoarea nominală de 10.000 de lei fiecare pot însemna 4.000.000 de lei în loc de 40.000.000 de lei. Și pentru că în Oradea și Bihor minunile se țin lanț, 5.100 se traduce în litere cu „cinci mii o sută mii“ (nu știm ce înseamnă asta), 4.000 se scrie „patru mii nouă sute“, iar 4.000.000 se scrie „patru milioane nouă sute mii“.

Aviația modernă este un domeniu al preciziei duse la extrem și al înaltei tehnologii. Oriunde în lume, dar nu în Oradea, unde sutele sunt mii, miile sunt zeci de mii și tot așa. În condițiile astea, Air Oradea va opera primele zboruri de-abia când o să fie Bolojan președintele României, iar avioanele bihorenilor se vor înghesui pe aeroporturi cu porcii care aterizează și decolează după ce au zburat prin toată lumea.

8 comentarii

  1. #1

    In orasul cu festival de film dar fara nici un cinematograf, in orasul cu festival medieval dar fara nici o cladire medievala, de ce nu ar exista o companie aeriana fara curse si avioane? Imagine sa fie…

    • #2

      De acord, desi am putea spune ca inceputurile cetatii dateaza din perioada medievala. Evident, art nouveau e cam dincoace. Chiar, daca de-a naibii ar organiza primaria Sighișoara un festival Gesamtkunstverk?
      Legat insa de cifre, daca tot e presedintele CJ adept Bloomberg, probabil ca au apelat la contabilul lui Trump.

      • #3

        Nu s-a pastrat nimic din perioada medievala, pana si biserica e Baroc provinciala (simplista). Forma actuala a cetatii e din perioada Jozefina (a coregentei cu mama-Maria Terezia). Inteleg ca exploateaza orice la maxim, foamea de fonduri pentru cofinantari si corectii, dar devin ridicoli. Mai grav e problema cinematografului, acum la festival s-a vazut, s-au facut proiectii pe unde s-a putut. Bine ca s-a gasit idei si finantare pentru orice, inclusiv un pasaj la nivelul ferestrelor, cel de pe Mestesugarilor, un non-sens din punct de vedere al urbanismului modern (a se vedea cazul Tangenziale Est din Roma, cu portiuni demolate sau cu restrictie pe timp de noapte datorita zgomotului si poluarii). Trebuia refacuta sala mare de la Vulturul Negru, de cel putin 10 ani, si inclusa in reteaua europeana a cinematografelor de arta (asemeni cinema Arta din Cluj). Nu, va fi o sala multifunctionala…

        • #4

          Sunt de acord cu tot ce spuneti, chiar daca probabil foarte putini cititori vor fi interesati de dialogul nostru. Macar aici scapam de trompetele CJ/PMO drop si sandu2100. Sincer, refacerea salii mari in stilul original ar fi satisfacut un numar insignifiant de beneficiari. Varianta terna, non-descript, aleasa ii va satisface dincolo de limitele decentei, raportandu-se iar cu superioritate la judetele VS si TR.

          • #5

            Din pacate personajele pe care le amintiti sunt sustinute sa descurajeze opinii obiective, asta e trist. Lumea trebuie sa cunoasca realitatea, nu cea trunchiata, cosmetizata, prin bani publici varati in buzunarul unor corifei sau influenceri. Nu vi se pare ciudat cum de nu se intreaba nimeni de ce viitorul drum expres Oradea-Arad, are pret de autostrada la munte? Bine ca se face…

  2. #6

    E si greu pentru straini sa pronunte „Air Oradea”.
    Oricum, Oradea e prea aproape de Cluj si Debrecen, care sunt baze Wizzair si sunt mult mai atractive decat Oradea din toate punctele de vedere. Cu doua biserici vechi si trei cladiri renovate nu se poate face turism.
    Ilie Bolojan va disparea in neant, precum Falca de Arad. E doar o chestiune de timp.

  3. #7

    Cei doi nu au realizat absolut nimic în viața pe privată,pe toate le-au dus la faliment și brusc s-au trezit stăpâni peste administrațiile publice și bugetul acestora.Sunt acționari pe bani publici și uite așa au corupt pe toți din celelalte instituții.Problema va fi când vor ajunge la fundul sacului.Talharesc prin impozite ,demolări,taxe de parcare ,șantiere inutile,spoiri de clădiri irelevante,taxe ilicite pe gunoi,doar sa nu muncească.Veti da socoteală pentru că cetățenii orașului nu fac cârdășie cu voi.Talharilor!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Poziții deschise la Construcții Erbașu


Istorii corecte politic
Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
  • Doamne-ferește

    8 octombrie 2024

    Istoria parcă ne duce-n burtă și parcă a uitat să ne mai nască, preafericiții cu privirea scurtă sorb borșul dogmei ce le plouă-n bască, făcînd spre lucruri zilnic reverențe căci […]

  • Lebăda grasă

    8 octombrie 2024

    Aproape fiecare secundă în care Șoșoacă vorbește costă. România plătește un tarif ridicat pentru pagubele de imagine. Cînd Șoșoacă deschide gura, țîșnesc din ea, ca o încăierare de cîini, toți […]

  • Șoșocari din toată țara, scutiți-mă!

    6 octombrie 2024

    CCR a decis că Șoșoacă n-are voie să candideze pentru funcția de Președinte. Între timp, înțeleg, și-a depus din nou candidatura la BEC și ar urma să avem o nouă […]

  • Vacile

    1 octombrie 2024

    Aceste vaci aduse din Olanda cu avionul sînt mîndria ținutului nostrum vă jur șapte țigani angajaţi să le cînte-n surdină stau ascunși în coceni pînă seara îngrijitorii sughiță sub dușuri […]

  • Infecți de serviciu

    30 septembrie 2024

    Din măgarul german a rămas azi o potaie. Din răget, a rămas un schelălăit. Lăsat din brațe, Iohannis se gudură pe lîngă fosta lui umbră. Lucrurile au luat-o razna, iar […]

Iubitori de arta