ÎŢI PLACE SĂ MERGI CU TRENUL, dar ți s-a acrit după cele șapte ore pînă la Mangalia și nimeni în afară de Bodo de la Proconsul nu rezistă atîta cu două babe pocăite în compartiment? Încearcă altceva: InterRail Global Pass, abonamentul de tren valabil în mai toată Europa civilizată. De la schema redusă 5 din 10 (cinci zile de voiaj într-o perioadă de valabilitate de zece zile – 259 euro) pînă la varianta hardcore, pentru turiștii cu profesiuni vagi (abonament de 30 de zile – 619 euro), orice alegere e cîștigătoare, fix invers față de 6 din 49. Pentru opțiuni, detalii, bilete cu loc la geam, urcă-te pe net, la stația interrailnet.com. Apoi rămîi acolo, știi tu la ce mă refer.
Simți că nu mai ești tu însuți, că falimentul bate la ușă sau poate e doar administratorul, ceea ce oricum nu contează, pentru că faci pe mortu-n canapea și nu deschizi? Fugi unde vezi cu ochii! Există cel puțin o soluție ieftină: car sharing, o aplicație în domeniul auto a principiului consacrat online conform căruia userii se întîlnesc prin parcările de pe roadsharing.com sau cumasina.net și se cuplează la un drum, două. Avantaje: costurile deplasării se împart între pasageri; ai ocazia să-ți faci prieteni noi. Dezavantaje: ai ocazia să-ți faci prieteni noi.
N-ai plecat încă? Păi, ce-am vorbit noi? Mă rog, descurcă-te cum știi pînă-n Slovenia. Cele mai mari șanse ca autostopist low budget le ai aici. Sau în Țările Baltice și Olanda. Cele mai mici – în Italia sau Germania (în special Bavaria). Nu te-ai decis încă? Antrenează-te în fața unui ecran, făcînd semn cu mîna pînă nu mai poți pe backseatsurfing.com. Apoi culcă-te. O să mai uiți de necazuri.