Am înțeles de la ISU cum se închide ceva, dar nu am înțeles cum faci ca să și rămână închis.
După repetate nereguli stabilite la stația GPL din Crevedia, operatorul notifică ISU, pe 13 octombrie 2020, că punctul a fost închis. „Aici rolul ISU s-a finalizat din punct de vedere al legii“, ne spune Arafat, cumva răsuflând ușurat.
Lucrurile sunt interesante mai departe, dar și până acolo sunt totuși întrebări. Dacă există pompe neomologate, acelea nu ar trebui sigilate, sechestrate – nu știu ce altă denumire să găsesc? De asemenea, s-a constatat „existența unei stații de incintă pentru alimentare cu motorină a autovehiculelor proprii, care prezentau scurgeri de carburant“. Pentru asta s-a dat amendă 10.000 de lei.
OK, însă toate au rămas pe loc, funcționale în felul lor stricat.
Stația GPL din Crevedia pare că a devenit cu adevărat funcțională abia după ce ăștia au închis-o. Practic, din acel moment a ieșit de pe radarul autorităților. Altfel, vigilente cum le știm. Afacerea a înflorit după ce a fost închisă.
Ca de obicei, ne aflăm în acel punct al anchetei în care fiecare instituție își explică propria pătrățică și își face cruce, slavă Domnului, nu noi suntem criminalii.
Practic, pentru a afla ceva, oricât de mic, referitor la o anchetă, trebuie s-o faci public, la TV, cu toate instituțiile și cu desen la tablă.
Până atunci, rămânem cu această stupidă constatare românească: vezi cum închizi, că s-ar putea să se deschidă.
2 vizualizări
Și fiind închisă, a scăpat și de fisc, și de ITM, de toți…