Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Pentru autostrăzi puneţi o uzină Dacia la fiecare 10 km!

Zoom Pentru autostrăzi puneţi o uzină Dacia la fiecare 10 km!

Ce ziceţi, că n-avem autostrăzi? Păi, ia uitaţi aici: A1, A2, A3, A4. Şi abia când vine vorba despre cod galben la zăpadă începem şi noi să ne dăm seama că intrăm în rândul lumii, iar televiziunile de ştiri pot în sfârşit să dea breaking news, că altfel începi să te plictiseşti cu numai două autostrăzi blocate. Cum pe Valea Prahovei e nebunie şi traficul bară la bară este sport naţional de week-end, mulţi vilegiaturişti aleg autostrada spre Piteşti şi de acolo Bran-Moeciu, via Câmpulung.

Mai mult de trei ani de zile, între Piteşti şi Câmpulung, craterele din asfalt au tot crăcănat maşini şi au mai descongestionat pensiunile de la munte, că doar nu poţi să te distrezi cu bulz, mititei şi miros de cetină având o fuzetă ruptă. Numai la un pod de zece metri lungime s-a lucrat cam doi ani cu un singur muncitor şi o roabă. Cum să mai aibă el cârcă, săracul, şi pentru canioanele din carosabil? Între timp, firma care a câştigat licitaţia pentru aceste asfaltări, nişte cocalari din Strehaia, specializaţi în spoieli de drumuri, a fost controlată la lopeţi de DNA, a pierdut lucrarea şi au venit alţii la aparat. Bref, în numai câteva luni avem un drum ca o autostradă, cu două benzi pe sens, asfaltat ca la carte. Minunea se opreşte într-un sens giratoriu în dreptul Miovenilor, în fapt destinaţia acestei şosele care continuă spre uzinele Dacia, acolo unde este secretul acestei asfaltări. Nu grijile pentru poporul de week-end, pentru infrastructură şi pentru dezvoltarea ţării au făcut să apară Făt-Frumos călare pe utilaj ca să termine în timp record şoseaua, ci frica. Frica de plecarea francezilor de la Dacia. Pentru că francezii au ameninţat că, dacă nu au legătura pe două benzi pe sens cu autostrada A1, se cară în Maroc cu fabrică cu tot. Deasupra acestei lucrări fulminante – care arată că, dacă se vrea, se poate – sunt atârnate cu schepsis bannerele electorale ale candidaţilor care promit argeşenilor numai chestii abstracte, că doar pe realizarea concretă rulează deja cititorii alegători. Promit băieţii, de la unitate în faţa istoriei la repornirea inimii naţiunii şi până la o Românie dreaptă, fără să sufle măcar o minciunică, acolo, un proiect de modernizare a ţării cu drumuri civilizate. Dintre toate, atrage atenţia Constantin Nicolescu, preşedinte al Consiliului Judeţean Argeş, cercetat de DNA, un nume legat printre altele şi de eutanasierea şi trimiterea la fier vechi a uzinei ARO. Dacă ar fi fost acum Mercedes acolo cu linie de asamblat motoare, sau Renault, aşa cum trebuia să fie, dacă nu s-ar fi cerut şpagă porcească pentru vătafii judeţului, acum am fi avut autostradă terminată în timp record până la Câmpulung. Iar Nicolescu, probabil cel mai hapsân politician răsărit pintre muscele de la Meşterul Manole încoace, se putea mândri electoral cu ctitoria lui, nu a altora.

Publicat în Cațavencii, nr. 49, 12-18 decembrie 2012

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
Editoriale
bijuterii argint