Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Podul din studii s-a dărâmat

Zoom Podul din studii s-a dărâmat

Ca să treci podul, te faci frate și cu dracu’, spune o vorbă din bătrâni. Dar asta era pe vremea bătrânilor. Astăzi, în era tehnologiei, mai vrea dracu’ frați oare? OK, nu e natalitatea în cea mai bună perioadă a ei, dar nu trebuie să ne așteptăm la ajutor de la dracu’. O fi lăsat-o mai moale cu familia și, cel mai probabil, vrea să își asigure viitorul, nu să își tot facă frați pe care să îi treacă podul.

Această schimbare de paradigmă poate fi confirmată de către CFR SA care, pentru a trece podul la Grădiștea, peste Argeș, a trebuit să facă studii de fezabilitate în sumă de peste un milion și jumătate de euro, bani care s-au dus dracu’.

Primul studiu s-a făcut în 2007, iar al doilea în 2017. În baza celui de-al doilea ar urma să fie modernizată toată linia București-Giurgiu, parte a coridorului 9 pan-european. Licitația pentru reconstrucția podului ar fi trebuit anunțată încă din vara trecută, dar, evident, și ideea asta s-a dus dracu’. Lipsa podului obligă trenurile care circulă spre Giurgiu sau Bulgaria să facă un ocol prin deja faimoasa localitate Videle, dar nu ai cum să suspectezi pe cineva de vreun gând necurat, în contextul în care e vorba despre trenuri CFR Călători, nu de trenuri care transportă aur.

Tot în lipsa podului, localnicii nu pot trece Argeșul, dar, în funcție de perspectiva din care privești lucrurile, acesta ar putea fi un lucru bun: OK, ești rupt de civilizație, dar fără acel pod nu pot trece nici cotropitorii, astfel că localitățile aflate de partea greșită a Argeșului pot sta liniștite că măcar nu vor fi invadate în viitorul apropiat. De asemenea, având în vedere starea în care se află infrastructura CFR, lipsa podului poate fi din nou un lucru bun: nu poate deraia nici un tren în zona respectivă. La cum zboară trenurile în ultimul timp, e chiar păcat că nu s-a dezvoltat mai devreme chestia asta cu studiile de fezabilitate. Dacă ar fi prins la politicienii de acum 100 de ani măcar așa cum a prins la cei din 2019, singurele vagoane despre care vorbeam azi erau alea pe care le împingem după o beție cruntă.




Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
Editoriale
  • Țarul

    22 noiembrie 2022

    El a crezut că trupul său conține ca pajiștea, doar zumzet de albine, că pîlcuri de păduri mirositoare vin să îl spele noaptea pe picioare, cu praf din corn de […]

  • Ei nu sunt ca ceilalți. Sunt ca ceilalți cu ceva tupeu în plus

    22 noiembrie 2022

    Dacă unul de-al nostru, unul dintre oamenii buni, de omenie, care timp de doi ani n-a pus pe limbă altceva decât muie cu soia, din aia bună, în Piața Victoriei, […]

  • Vampirii poporului, mai bogați ca niciodată

    21 noiembrie 2022

    Azi, Ciucă zice una. Mîine, Ciolacu zice alta. Liberalii și pesediștii duc „o luptă pentru pensiile românilor“. Cu cît să crească oare: cu 10%, cît zic unii? Cu 15%, cît […]

  • O profeție

    15 noiembrie 2022

    El a sosit să-și caute coșciugul și a scurmat vreo șapte văi cu plugul, dar supărat s-a dus să se îmbete în crîșmă, la doi pași de rîul Lethe. A […]

  • Vrem o țeapă ca afară

    15 noiembrie 2022

    Omenirea pare să fi intrat, de o bună bucată de vreme, în epoca traiului în lumi paralele, mare parte dintre ele imaginare. E plină planeta de multimiliardari cu averi care […]

  • Miliarde

    14 noiembrie 2022

    Mai țineți minte alea 80 de miliarde de euro pe care le aducea Iohannis? Era vara anului 2020, acum aproape doi ani și jumătate. Iohannis venea de la Bruxelles. Gîfîia […]

bijuterii argint