Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Podul din studii s-a dărâmat

Zoom Podul din studii s-a dărâmat

Ca să treci podul, te faci frate și cu dracu’, spune o vorbă din bătrâni. Dar asta era pe vremea bătrânilor. Astăzi, în era tehnologiei, mai vrea dracu’ frați oare? OK, nu e natalitatea în cea mai bună perioadă a ei, dar nu trebuie să ne așteptăm la ajutor de la dracu’. O fi lăsat-o mai moale cu familia și, cel mai probabil, vrea să își asigure viitorul, nu să își tot facă frați pe care să îi treacă podul.

Această schimbare de paradigmă poate fi confirmată de către CFR SA care, pentru a trece podul la Grădiștea, peste Argeș, a trebuit să facă studii de fezabilitate în sumă de peste un milion și jumătate de euro, bani care s-au dus dracu’.

Primul studiu s-a făcut în 2007, iar al doilea în 2017. În baza celui de-al doilea ar urma să fie modernizată toată linia București-Giurgiu, parte a coridorului 9 pan-european. Licitația pentru reconstrucția podului ar fi trebuit anunțată încă din vara trecută, dar, evident, și ideea asta s-a dus dracu’. Lipsa podului obligă trenurile care circulă spre Giurgiu sau Bulgaria să facă un ocol prin deja faimoasa localitate Videle, dar nu ai cum să suspectezi pe cineva de vreun gând necurat, în contextul în care e vorba despre trenuri CFR Călători, nu de trenuri care transportă aur.

Tot în lipsa podului, localnicii nu pot trece Argeșul, dar, în funcție de perspectiva din care privești lucrurile, acesta ar putea fi un lucru bun: OK, ești rupt de civilizație, dar fără acel pod nu pot trece nici cotropitorii, astfel că localitățile aflate de partea greșită a Argeșului pot sta liniștite că măcar nu vor fi invadate în viitorul apropiat. De asemenea, având în vedere starea în care se află infrastructura CFR, lipsa podului poate fi din nou un lucru bun: nu poate deraia nici un tren în zona respectivă. La cum zboară trenurile în ultimul timp, e chiar păcat că nu s-a dezvoltat mai devreme chestia asta cu studiile de fezabilitate. Dacă ar fi prins la politicienii de acum 100 de ani măcar așa cum a prins la cei din 2019, singurele vagoane despre care vorbeam azi erau alea pe care le împingem după o beție cruntă.

Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

tn
Editoriale
  • Toamnă electorală

    22 septembrie 2020

    Precum o bostană cu genunchii sparți, geaba număr zile: joia muri marți, sîmbăt-am pierdut-o vineri la un tîrg, miercurea îmi pare babă dată-n pîrg ce-a visat că-i cloșcă într-o zi […]

  • Ambiții politice la virusul ucigaș

    22 septembrie 2020

    Duminică, 27 septembrie 2020, agentul electoral COVID va stabili o ordine șchioapă a puterii pe următorii patru ani. E cel mai imparabil caz de democrație nereprezentativă din istoria modernă, neprevăzut […]

  • Școală, școală, vrem postaci!

    22 septembrie 2020

    Și, așa cum ni s-a promis, a început școala. În cele mai sigure, normale și deosebite condiții, asigurate cu înțelepciune și operativitate de către Guvernul României, înțelept condus de către […]

  • Spovedanie

    15 septembrie 2020

    Sunt gol de sentimente ca o biserică, toamna, cînd nunțile toate s-au veștejit și fosta-mi iubită se joacă de-a doamna cu șeful ocolului din Maglavit. E-un schimb valutar între grauri […]

  • Cea mai profitabilă afacere de pe pămînt

    15 septembrie 2020

    Nici să fi înviat Spiru Haret nu s-ar fi discutat atît de mult despre școală. Coronavirusul a trezit-o un pic la realitate. A pălmuit-o, cît să clipească mirată, și a […]

Cele mai citite