2.523.000 de lei nu e mare sumă pentru un judeţ condus de un vicepreşedinte PDL. Adică e o sumă modică, din care nici nu prea poţi să tragi cine ştie ce câştiguri, fiind vorba despre bugetul unei instituţii de stat. Căci 2.523.000 de lei este (era) bugetul anual al Direcţiei Judeţene Servicii Publice Tulcea, care se ocupa până mai ieri de întreţinerea drumurilor judeţene din subordinea vicepreşedintelui PDL Victor Tarhon.
Se ocupa, fiindcă vinerea trecută direcţia cu pricina a fost desfiinţată cu surle, trâmbiţe şi hotărâre legală de Consiliu Judeţean, pe motiv că nu-şi mai are rostul. Nu vă imaginaţi că drumurile judeţene din Tulcea au început să se întreţină singure, de frică să nu-şi piardă locurile de muncă pe timp de criză. Sau că s-a descoperit metoda cea mai ieftină prin care un drum se deszăpezeşte cu de la sine putere, se marchează şi-şi plombează găurile cu propria-i mânuţă. Nici vorbă. Doar că sensul existenţei DJSP Tulcea a încetat în momentul în care serviciile de întreţinere a drumurilor au fost scoase la licitaţie. Unul dintre motivele externalizării ar fi „lipsa utilajelor necesare pentru deszăpezire“, printre altele. Numai că viitorilor câştigători ai licitaţilor li se pun la dispoziţie utilaje de deszăpezire de către CJ, contra unei chirii modice. De fapt, adevăratul motiv al externalizării srviciilor de întreţinere multianuală a drumurilor judeţene este bugetul pe care Victor Tarhon este dispus să-l spargă cu privaţi: în loc de 2.523.000 de lei pe an (plus ceva material antiderapant şi nişte motorină), contractorii privaţi vor câştiga 11.345.972 de lei anual, până ajung la cei 34.037.916 lei pentru trei ani. Cam de patru ori mai mult. Dar misterul împătririi pâinii şi peştilor se destramă abia atunci când afli că la licitaţie s-au înscris firmele cu iz portocaliu Glacial Prod şi FIL Construct, două dintre motivele pentru care UE ne-a poprit o vreme fondurile.