Poate că nu poți cumpăra fericirea cu bani, dar cu siguranță există un preț pentru liniște. Iar la ROMATSA prețul corect este 3,5 milioane de lei plus TVA. Și nici măcar nu e un preț atît de mare, dacă ne gîndim la cît de mînă largă e instituția asta atunci cînd vine vorba de cheltuit banul public. Ori dacă luăm în calcul toată tevatura de anul trecut și tot meciul dintre conducere și sindicate, ce se anunța cu greve serioase. Ori dacă e să comparăm un contract de 3,5 milioane cu amărîta aia de poprire, de vreo 80 de milioane de euroi, rezultată din meciul Frații Micula vs. Statul Român, în care ROMATSA e cumva fraierul colateral.
Revenind însă la viitoarea liniște din instituția ce se ocupă de controlul traficului aerian, conducerea companiei a decis să achiziționeze niște bilete de avion pentru curse ocazionale. Așa, să se plimbe și angajatul cu avionul, nu doar să-l dirijeze. Desigur, nu de acasă la muncă și retur, că nu-i vorba de curse pe ruta Otopeni – Bolintin Vale, ci pe unde mai are angajatul chef și treabă de plimbare.
Urmare a unei serioase negocieri, fără anunț de participare, pe motiv că numai TAROM poate efectua astfel de servicii de transport aerian, firma de stat urmează să plimbe angajații companiei de stat în diverse curse, în valoare de 3.431.037 de lei plus TVA. Desigur, poate că vă întrebați cum se face că numai TAROM poate să ofere astfel de servicii, căci nu-i ca și cînd nu mai există alte companii de transport aerian. Dar, dacă ne gîndim că atît TAROM, cît și ROMATSA sînt companii de stat, iar ROMATSA face profit de peste 100 de milioane de euroi, în timp ce TAROM e vai de falimentul ei, parcă se explică puțin contractul.
Acum, că astfel de combinații ar putea fi interpretate ca ajutor de stat, chestie care-i cam interzisă în UE, contează mai puțin. Important e că ROMATSA a dat o mînă de ajutor TAROM și că cei 1.500 de angajați ai ei vor primi niște bilete moca, să se plimbe oriunde, numai pe la greve nu.
Domnule Lulu, ROMATSA e administrator al spatiului aerian romanesc. De pe urma careia isi castiga banii astia frumosi. O puteti nuanta cum doriti.
Romatsa e proprietate a statului . Profiturile regiei trebuie sa vina catre bugetul de stat.
Ce n-ati inteles?
Romatsa e regie autonoma. E infiintata prin lege, deci nu e societate comerciala. Si ce are de-a face Romatsa cu Eurocontrol?
Se apuca o societate comerciala asa cum se considera ei sa semneze tratate internationale? Tratatul Eurocontrol e semnat de Romania, care si-a asumat niste obligatii. Deci nu Romatsa.
Sindicalistii de la Romatsa merg la procese in Belgia pe banii Taromului si probabil mai calatoresc si la clasa I.