București poate părea o capitală modernă, însă infrastructura orașului e la pământ. Ca dovadă, liniile de tramvai sunt o adevărată capcană pentru automobiliștii care se încumetă să le folosească. Un studiu recent al UE arată că, după tunelurile de metrou, liniile de tramvai sunt cele mai nesigure pentru traficul rutier. Problema s-a acutizat de când Primăria a construit garduri despărțitoare între benzile pentru mașini și porțiunea pe care circulă tramvaiele. Pentru mulți șoferi e o adevărată aventură acum să sară pârleazul pe linia de tramvai ca să facă o depășire decentă a coloanei sau pur și simplu pentru a semnaliza că nu se amestecă în trafic cu toți proștii.
Doamna primar Gabriela Firea vrea să vină însă în întâmpinarea automobiliștilor și să facă liniile de tramvai mai prietenoase cu șoferii nesimțiți care se grăbesc. „Momentan, avem în vedere un programpilot, care se adresează doar posesorilor de BMW, Audi sau Golf-uri tunate. Dacă se dovedește un succes, vom extinde accesul pe linia de tramvai pentru toate mașinile, dar nimic mai jos decât Skoda octavia 2, pentru că nici nu vrem să ne batem joc“, a explicat Firea.
Primăria mai lucrează la un parteneriat cu Metrorex, prin care să permită accesul pe linia de metrou pentru mașinile de teren ai căror șoferi se grăbesc foarte tare. Momentan, înțelegem însă că discuțiile s-au oprit din cauză că instalarea turnicheților pentru SUV-uri costă foarte mult.