Lumea s-a schimbat. O simți în pămîntul care duduie sub pașii livratorilor. O simți în aerul ușor cu care poți să comanzi chestii online. O simți în gustul apei, care s-a scumpit subit cu 35%, fix cînd trebuie să trimiți comanda pe Auchan online. Stai, cum?
Povestea e foarte simplă: ai văzut un produs la reducere. În cazul de față e apa, dar putea fi orice altceva. Prețul e bun: 2,69 în loc de 4,15. Arunci în coș cîteva baxuri, să ai kit-ul de supraviețuire complet în caz de iar cade curentul la spanioli. Poate mai adaugi și altceva. Treci rapid prin ecranele intermediare, ajungi la finalizare și, dacă ai noroc, nu apuci să plătești înainte să ai impresia că totalul s-a mărit brusc. Te uiți mai bine: băi, stai puțin, cum de apa aia la reducere are acum preț întreg?
O fi vreo eroare de site. Scoți, bagi, după care ștergi apa la preț întreg, o adaugi iar pe aia redusă, te freci iar prin ecrane intermediare, prețul e redus… țeapă, fraiere, iar ai preț întreg, așa-ți trebuie dacă vrei oferte de săraki!
Revii în pagina produsului. Observi de data asta un scris mic, chior și alb pe un fond bleu spălăcit: 35% reducere cu Card MyClub. Cardul ăla la care face reclamă Exarhu, un băiat finuț. Asta să fie? N-are cum. Logica elementară și bunul simț ar spune că asta trebuie să fie o reducere suplimentară, valabilă pentru posesorii de card. A, dacă magazinul afișa prețul întreg și, ALĂTURI sau DEDESUBT, afișa prețul redus și, ALĂTURI DE PREȚUL REDUS, afișa CLAR ȘI NECHIOR că prețul redus e pe baza de card MyCeva, atunci era clar, cinstit, profi. Dar ăștia nu-s profi, ăștia-s Auchan.
Nu, hotărît nu poate fi reducere legată de card. Pentru că orice mențiune legată de card dispare în ecranele ulterioare, dar prețul rămîne redus. Deci nu, n-are cum. E garantat o eroare de site, pentru că trebuie să fii nebun să bănuiești o companie respectabilă precum Auchan de ciorănii tipice unor țepari de net.
Nelămurit complet, am cerut explicații pe chat. Doamna Mariana-Gabriela mi-a explicat că “Oferta este 35% reducere cu card MyCLUB Auchan, în limita a 12 bucăți/bon”. Deci e totuși legată de card, în ciuda eforturilor de design de-a separa cît mai mult reducerea de menționarea ilizibilă a cardului.
Dar apare o nouă problemă: unde anume e precizată în pagina produsului limita aia de 12 bucăți?
“În Termeni și Condiții Program de Fidelitate scrie cum se aplică ofertele prin Programul de Fidelitate”
Mișto, dar eu am putut adăuga 24 de bucăți la preț redus. Și au rămas la preț redus pe mai multe pagini intermediare. Totalul însă s-a modificat treptat, să nu fie șocul prea mare. Începem cu preț redus (foto 1), apoi cu preț și total redus (foto 2), apoi, simultan, cu preț redus și total redus în centrul imagini ȘI total umflat în dreapta (foto 3). Da, aveți doua prețuri totale în aceeași pagină. Apoi, în pagina finală lucrurile se clarifică: preț redus și total umflat (foto 4). Urmat, la un moment dat, de un refresh automat al paginii, care modifică prețul redus în preț întreg. Singura comunicare în acest sens fiind un anunț mic, gri-alb pe gri-albul paginii (foto 5)
“se presupune că odată ce clientul aderă la Programul de Fidelitate, cunoaște și Termenii și Condițiile acestuia”
Kind regards, doamna Mariana-Gabriela, kind regards. Deci, să rezumăm: Auchan mi-a oferit ocazia să mă bucur de iluzia unui preț redus și de iluzia unei cantități. Deși 1) nu aveam cardul de reducere și 2) nu puteam comanda atît la reducere. Puteam însă să fiu neatent și să plătesc prețul întreg. Abia am remarcat scumpirea într-un coș cu patru produse, într-unul cu o duzină ar fi fost greu și dacă venea Tom Cruise fluierînd Mission Impossible a pagubă
Ajuns în acest punct, fiecare să decidă pentru sine: poate este doar o eroare de site, poate este dreptul moral al Auchan să profite de neatenția cumpărătorilor, neatenție încurajată de design sau, poate, cei care au gîndit aceste practici sînt niște căcănari.
Să nu uităm că „Auchan e singurul mare retailer occidental care nu s-a retras din Rusia„.
Nu, sigur nu sînt niște căcănari. Scrie pe site-ul lor, alb pe alb
1.309 vizualizări