Where Eagles Dare – Șapte spioni britanici pătrund în fortăreața Adler deghizați în ofițeri naziști. Și, pentru a respecta cotele de diversitate, trei spioni sînt negri, doi sînt indieni, unul e chinez și ultima e femeie, lesbiană și cu un picior de lemn. Nici un nazist nu reușește să-i deconspire temîndu-se că, dacă ar face-o, ar fi considerați rasiști, sexiști și misogini.
The Godfather – Don Corleone se identifică drept transfemeie. Urmînd exemplul său, toți mafioții încep să se identifice ca transfemei. Nimeni nu mai omoară pe nimeni, pentru că mafioții sînt ocupați să nu mai vorbească unii cu alții și să se bîrfească ucigător pe la colțuri. Michaela Corleone nu o împușcă pe Sollozzo, ci îi provoacă un infarct spunîndu-i: „Fată, îți dai seama că pastele alea ți se pun direct pe cur și pe coapse?”.
Gone with the Wind – Pentru a respecta cotele de diversitate, toți moșierii albi vor fi jucați de negri. Și pentru a nu jigni sentimentele comunității de culoare, sclavii nu mai există în universul filmului. Războiul de secesiune devine lupta comună a negrilor din Nord și din Sud pentru emancipare și prosperitate. Premiul Academiei Americane de Film pentru acuratețe istorică.
Matrix – Prima trilogie despre lupta agenților Smith de-a fi recunoscuți drept persoane non-umane și de-a beneficia de drepturi egale în societate. Epopeea se încheie cu prima nuntă recunoscută oficial între doi agenți Smith.
Braveheart – William Wallace se răzvrătește și, în final, neînfricații săi oșteni își cîștigă libertatea vestimentară. Ei nu mai sînt obligați să poarte kilt-uri, ci pot opta și pentru fustițe cloș, sarafane, bluze transparente fără sutien și rochii de seară.