Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Niște glume de piariști și niște glume de ziariști

Zoom Niște glume de piariști și niște glume de ziariști

Când aduni niște oameni obosiți, stresați pe ultima sută de metri a anului 2013, care trebuie să nască o idee de PR genială, și niște ziariști la fel de scârbiți de ceea ce fac, rezultatul nu poate fi decât o văicăreală și o bălăcăreală de zile mai bune, când ziariștii aveau unde să scrie, iar piariștii aveau ce instituții media să amenințe cu tăierea finanțărilor.

Pe scurt, pentru cei care nu se plimbă prea mult prin social media, un magazin de scule foto, f64 punct ro, a dat vineri un comunicat de presă prin care anunța că o parte din acțiuni vor fi cumpărate de un investitor străin. După care invita presa și blogărimea la o conferință de presă, luni la ora 11.

Ziariștii și blogării care au primit comunicatul au și publicat informația, presa online de vineri, cel puțin cea specializată, fiind plină de această știre îmbucurătoare pentru piața românească. Blog-urile, serioase sau mai puțin serioase, cele ale pasionaților de fotografie și cele ale unor oameni care mai primesc în teste câte un aparat foto, au difuzat, de asemeni, informația din comunicatul de presă. Unii au făcut chiar analize, muncind ceva pentru a pune cap la cap diverse speculații. Ale lor, în general, bazate pe date neindicate și greu de identificat.

Ei bine, luni la ora 11, băieții deștepți de la f64 punct ro, reprezentați de Marian Alecsiu, au anunțat că investitorul este, de fapt, Moș Crăciun, care a și venit în showroom-ul firmei alături de un ren în carne și oase și de un pitic. Stupoare, supărare, enervare, sictir. Ziariștii care și-o luaseră vineri, publicând comunicatul de presă, s-au simțit batjocoriți. Blogării care au crezut informația s-au simțit batjocoriți de asemeni. Cei mai mulți din ambele tabere au fost indignați, anunțând online-ul (cu tot cu a sa social media) că așa ceva nu se face, că a fost încălcată sacralitatea comunicatului de presă. Au fost și piariști care au avut aceeași atitudine, căci modul lor de lucru a fost pus într-o lumină proastă.

OK, am înțeles și sunt de acord: comunicatul de presă este o instituție serioasă, care nu poate fi subminată din interior decât cu ocazia zilei de 1 aprilie. Cum am spus, perfect de acord. Dar de aici mai departe lucrurile merită și trebuie nuanțate: comunicatul de presă nu este un material care se publică în presă așa cum este el. Comunicatul de presă constituie, în cel mai bun caz, una dintre sursele primare de informație. Dacă el propune un subiect interesant, merită mers mai departe. Dacă nu, locul lui, din punct de vedere al unui ziarist, este la coșul de gunoi. În nici un caz – dar în nici un, nici un caz – un comunicat de presă nu este întreaga știre, publicată cu stângăciile piaristului sau cu mici modificări stilistice ale “ziaristului”.

De la blogări așteptările sunt altele, nimeni nu cere ca primul reflex să fie cel al verificării informației. Pur și simplu nu cere. Ei pot publica astfel de lucruri pentru SEO, pentru a fi mai primii decât alții sau cine știe din ce motive. De la ziariști, însă, exact aceasta este așteptarea: informația care le iese din mână e sigură, verificată, de încredere. A te plânge că ai fost păcălit după ce ai ales să dai drumul unei informații neverificate e ca și cum te-ai plânge că ai fost infestat cu HIV de o prostituată pe care ai plătit-o ca să i-o tragi fără prezervativ. Da, ce au făcut ăia nu e PR, dar pe voi n-ar trebui să vă mai intereseze. Pentru că sunteți morți. Cel puțin profesional.

13 vizualizări

1 comentariu

  1. #1

    Comunicatul a fost cu „preluare” nu „vanzare”, nu „cumparare” – unii l-au preluat ca atare, unii s-au aruncat in speculatii. A prelua, economic speaking poate insemna si preluare de management…ceea ce s-a si intamplat, cumva. F64 a devenit magazinul lui Mos Craciun.
    nimeni nu s-a gandit ca un business de genul asta se face cu audit care dureaza si afla toata compania de el. deci si sursele.
    cel mai interesant este cum s-au inflamat o gramada de oameni care nu au fost prezenti, nu au primit comunicari.
    si nimeni n-a scris nimeni de CSR…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
Iubitori de arta