Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Un singur film, o singură voință să faci cu totul altceva: Greu de Privit

Zoom Un singur film, o singură voință să faci cu totul altceva: Greu de Privit

Există filme care te prind în mreje din primele secunde și, dacă sînt făcute cu artă și dragoste pentru meșteșug, se milostivesc să-ți elibereze atenția și imaginația mult, mult după ce genericul de final s-a scurs pe ecran. Pentru că acțiunea avea opt cilindri în V, toți pompînd adrenalină, pentru că actorii au intrat în roluri ca Flămînzilă în prînzul Împăratului Roșu, pentru că povestea, miza și replicile căzuseră în cazanul cu talent cînd fuseseră mici… Se vede că Red Notice și-a dorit să întruchipeze toate aceste lucruri.

Din păcate, și le-a dorit așa cum își dorește sclavul lumina și orbul libertatea. Primele 12 minute de film reprezintă un efort de voință, o luptă pe viață și pe moarte cu elementele devenite șablon de atîta răsfolosire. Da, e industria filmului, nu atelierul de artă originală, da, rețeta e suverană și adaptarea mecanică pe schema standard astfel încît să se obțină rezultate maxime cu implicare minimă are rostul ei. Dar dacă secvența obligatorie de acțiune care îți deschide filmul tinde să închidă ochii, pentru că e previzibilă, telefonată, ba, pe-alocuri, transmisă direct prin semnale cu fum și porumbei călători, poate ar fi cazul să încerci altceva.

Nimeni nu spune că Dwayne Cheluțu Johnson nu poate fi agentul-minune, unul la părinți și mîndru-n toate cele. Nimeni nu spune că discount Ben Affleck nu poate fi un hoț simpatic în ticăloșia lui. Dar, pentru numele Șeherezadei, fă-i! O hăituire obosită, condimentată cu gaguri răsuflate din anii ’80, răsturnări de situație demne de filmele Hallmark de Crăciun și efecte speciale de care se jenează și laureații Zmeura de Aur poate nu sînt destul ca să le confere șarm în ochii unui public uneori nu îndeajuns de idiot să consume orice.

Din fericire, acest festival al clișeului este salvat din colții mediocrității de jocul actoricesc al lui Gal Gadot. Invidioșii susțineau că Wonder Woman 2 a reprezentat vîrful antitalentului, dar iată că ea le-a dovedit contrariul. Poate mai mult, adică mai puțin, și mai bine, adică mai prost. Bine că filmul e dat gratis pe Netflix pentru că, dacă rula în cinematografele din Israel, era primejdie să devină poporul ales puțin antisemit.

Ușor-ușor, după debutul infect, filmul devine tolerabil. Natura umană se obișnuiește cu orice, bănuiesc. Contrastele se atrag, cetățenii din emisferele opuse ale legii devin parteneri și acțiunea se tîrîie liniștită din twist previzibil în twist previzibil, din destinație exotică în destinație exotică, înspre un final demn de filmul de duzină care își dă… probabil ceva, pentru că urme de duh, spirit sau suflet nu pot fi identificate.

De la prima replică răsuflată și pînă la ultima indicație regizorală cu nevoi speciale, filmul este un șuvoi  tern de pierdere de vreme. Strict artistic, inspiră milă și imploră o lopată după ceafă. Iar semantic, dacă se învîrte în jurul a trei ouă de aur dăruite Cleopatrei de Marc Antoniu, vă puteți imagina și singuri ce expresii a inspirat spectatorilor plictisiți.

Red Notice. R.: Rawson Marshall Thurber. Cu: Dwayne Johnson, Ryan Reynolds, Gal Gadot.




2 comentarii

  1. #1

    Ryan Reynolds nu Ben Affleck, încurcași actorii!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
Editoriale